همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: بسته‌های خدمت پیشگیری از مرگ و میر جوانان گروه سنی ۲۹ -۱۸ سال، تدوین شد.

دکتر اسماعیل مطلق

دكترمحمد اسماعيل مطلق اظهار داشت: از سال‌هاي 1375 تا 1390 ميزان مرگ ومير در بين گروه سني 29 -18 سال افزايش يافته است. بيشترين آمار مرگ و ميرهاي اين گروه سني، يعني بيش از 30 درصد علت مرگ و ميرها به حوادث ناشي از رانندگي و جاده مربوط مي‌شود. به عبارت بهتر، پنج هزار و 812 فوت، در بين اين گروه سني ، به دليل حوادث مربوط به حمل و نقل گزارش شده است.

او گفت: مابقي علل مرگ و ميرها در اين گروه سني، مربوط به بيماري‌هاي قلبي، عروقي، مرگ و ميرهاي ناشي از سوختگي، خودكشي و مرگ و ميرهاي ناشي از بيماري‌هاي غير واگير است.

دكترمطلق تاكيد كرد: با اين شرايط، معتقد هستيم كه اگرمداخله اي انجام نشود، آمار مرگ و ميرها در بين اين گروه سني فعال، متاسفانه تا سال 1420 همچنان افزايش مي‌يابد و روند صعودي خواهد داشت.

به گفته او به دليل احتمال بروز رفتارهاي پرخطر در بين گروه سني 29-18سال، انجام مداخلات پيشگيرانه همه جانبه به منظور حفظ و تامين سلامت اين گروه سني، ضروري است.

مديركل دفتر سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت گفت: به ازاي تمام عوامل خطرسازي كه سبب مرگ و مير اين گروه سني فعال مي‌شود محتواهاي آموزشي تدوين شده و در حال اجراست .در اين بسته‌هاي خدمت، به سلامت جسم و جان و روان جوانان توامان توجه جدي شده است.

دكتر مطلق افزود: قطعا حفظ سلامت اين گروه سني و مداخلات لازم به منظور پيشگيري از مرگ و مير آنها با همكاري‌هاي بين بخشي ميسر و ممكن است كه البته براي تحقق اين مهم هم تدابير لازم انديشيده شده است.

مديركل دفتر سلامت خانواده، جمعيت و مدارس وزارت بهداشت گفت: همچنين، به منظور كاهش مرگ و ميرهاي گروه سني 29-18سال، راهبردهاي عملياتي نيز تدوين شده و در حال اجراست.

دكتر مطلق افزود: براي عملياتي شدن اين راهبردها، پانل آماري سيماي مرگ جوانان در جمعيت تحت پوشش با ذكر ده علت مرگ و مير به تفكيك جنس تهيه شده است. همچنين، مداخلات لازم به منظور پيشگيري از خودكشي، خشونت، سوانح و تصادف هم به عنوان عوامل اصلي مرگ جوانان اين گروه سني طراحي و در حال اجراست.

کد خبر 322709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha