شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

آوازه مرد در یکی از محله‌های بوشهر پیچیده بود.

حوادث

مردي كه مي‌‌گفتند دستي در كارهاي خير دارد و هر مشكلي را مي‌تواند حل كند حال آنكه او در حقيقت سارقي بود كه نقشه‌ زيركانه‌اي براي سرقت پول‌ها و طلاهاي طعمه‌هايش كشيده بود. چند روز پيش مأموران گشت كلانتري 11بوشهر در خيابان يادگار امام به راننده يك خودروي پژو مشكوك شدند و آن را متوقف كردند.

مرد جوان ظاهرا اهل مشهد بود و وقتي مأموران خودروي او را بازرسي كردند مقداري طلا و جواهرات و پول نقد كشف كردند. ماجرا مشكوك به‌نظر مي‌رسيد و اين مرد با توجه به اظهارات ضد‌و نقيضش به اداره پليس منتقل شد و در ادامه تحقيقات معلوم شد كه او عضو يك باند سرقت است. باندي كه يك رمال ميانسال سردسته آن بود و با همدستي 2مرد ديگر دست به سرقت از خانه‌ها مي‌زد.

ماموران در بررسي‌هاي تخصصي دريافتند كه مرد رمال و همدستانش از مدتي قبل وارد بوشهر شده و با اجاره 3واحد مسكوني در 3نقطه از شهر، دست به فريب ساكنان اين مناطق مي‌زدند. آنها ابتدا به بازار گناوه مي‌رفتند و اقدام به خريد اجناس بنجل و ارزان قيمت مي‌كردند. سپس اين اجناس را بسته‌بندي كرده و نقشه سرقت را عملي مي‌كردند.

مرد رمال درحالي‌كه وانمود مي‌كرد با عالم غيب در ارتباط است و كليد حل هر مشكلي در دستان اوست، همراه همدستانش راهي خانه‌هاي مردم مي‌شد. او ادعا مي‌كرد كه قصد كمك به نيازمندان را دارد و مي‌خواهد اجناس بسته‌بندي شده را به‌دست آنها برساند. با اين بهانه وارد خانه طعمه‌هايش مي‌شد و از آنها مي‌خواست كه براي رساندن اجناس بسته بندي شده به نيازمندان به او كمك كنند. مرد رمال كه از اين طريق توانسته بود اعتماد طعمه‌هايش را جلب كند، وقتي متوجه مشكل آنها مي‌شد، ادعا مي‌كرد كه مي‌تواند اين مشكل را حل كند.

بعد مدعي مي‌شد كه طلاهاي زن خانه طلسم شده است اما او مي‌تواند اين طلاها را با خودش به مشهد ببرد و آنها را متبرك كند. زنان نيز به راحتي فريب حرف‌هاي او را خورده و همه طلاهايشان را در اختيار وي قرار مي‌دادند. به اين ترتيب مرد رمال و همدستشان نقشه سرقت را عملي مي‌كردند و پا به فرار مي‌گذاشتند.

به گفته سرهنگ عرب‌زاده، رئيس پليس شهر بوشهر، اعضاي اين باند نه‌تنها طلا و جواهرات، بلكه گاهي اوقات پول‌ها و اجناس قيمتي را هم از خانه طعمه‌هايشان سرقت مي‌كردند.وي ادامه داد: با دستگيري هر سه متهم، آنها به سرقت از 5خانه در شهر ديلم و بوشهر اعتراف كردند و اين در حالي بود كه پس از دستگيري، مدام موبايلشان زنگ مي‌خورد و پشت خط افرادي بودند كه از مرد رمال و همدستانش سراغ طلاهايشان را مي‌گرفتند و مي‌خواستند مطمئن شوند كه طلسم مشكلات زندگي‌شان شكسته شود.

رئيس پليس بوشهر با اشاره به اينكه احتمال مي‌رود اعضاي اين باند با اين شگرد در ديگر شهرهاي كشور نيز دست به سرقت زده‌ باشند افزود: در بازرسي مخفيگاه متهمان مقدار زيادي انگشتر، تك پوش، گوشواره، گردنبند، پلاك، زنجير، ساعت مچي و تلفن همراه و يك كلت پلاستيكي نيز كشف شده است.

به گفته وي، هم‌اكنون اعضاي اين باند در بازداشتگاه به‌سرمي‌برند و تحقيقات پليس براي كشف ديگر جرايم احتمالي آنها ادامه دارد. سرهنگ عرب‌زاده همچنين با توصيه به شهروندان از آنها خواست مشكلات خودرا با تعقل، تدبير، تلاش و توكل به خداوند چاره‌انديشي كنند و از اعتماد به افراد رمال، سودجو و كلاهبردار خودداري كنند.

کد خبر 322598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha