پلیس مکزیک برای رفع خستگی و افسردگی بزرگ‌ترین قاچاقچی موادمخدر یک نسخه از شاهکار میگل د سروانتس را به زندان محل نگهداری ال چاپو فرستاد.

ال پاچو

به گزارش همشهري، خواكين گوزمان كه 6‌ماه پس از فرار از يكي از امنيتي‌ترين زندان‌هاي مكزيك دوباره بازداشت شد، اين روزها ناچار است براي درمان افسردگي خود شروع به خواندن «دن كيشوت» كند؛ رماني كه فيودور داستايفسكي خالق «جنايت و مكافات» و «برادران كارامازوف» آن را نهايت هنر بشر در نگارش توصيف كرده است.

حالا اين داستان حماسي نويسنده اسپانيايي شايد با بزرگ‌ترين چالش خود از زمان انتشار در 1605تا امروز مواجه شده و آن سرحال آوردن يك قاچاقچي بزرگ موادمخدر است. گرچه مؤسسه نوبل، دن‌كيشوت را بزرگ‌ترين كتاب تاريخ نام نهاده اما بايد ديد اين كتاب مي‌تواند خستگي ناشي از فرار دائمي را از روح ال چاپو بزدايد.

پليس در محل اختفاي گوزمان يك جلد كتاب «صفر صفر صفر» روبرتو ساويانو با موضوع تجارت كوكايين پيدا كرده بود؛ كتابي كه سال 2013 منتشر شده و از علاقه سلطان موادمخدر به مطالعه در حوزه اختصاصي خود خبر مي‌دهد. مصاحبه شان پن با ال چاپو هفته گذشته در نشريه رولينگ استون منتشر و بسيار جنجالي شد.

کد خبر 322591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha