همشهری آنلاین: آیین تشییع چهار شهید مجاهد مقاومت مردمی یمن با حضور مردم ولایتمدار مازندران در شهر شهیدپرور آمل برگزار شد.

yemen

به گزارش خبرنگار مهر، آیین تشییع چهار شهید یمنی از صبح پنجشنبه با حضور مردم آمل آغاز شد و این شهدای والامقام با حضور پرشور مردم از امامزاده ابراهیم به سمت بقعه ناصر الحق برگزار شد و در این مراسم علاوه بر حضور پرشور مردم ولایتمدار، شخصیت‌های برجسته‌ای از جبهه مقاومت مردم یمن و عراق نیز شرکت داشتند.

این شهیدان در نخستین روزهای تجاوز آل سعود به یمن مجروح و برای درمان به ایران منتقل‌شده بودند و براثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند و تلاش‌های مکرر برای انتقالشان به نتیجه نرسید و آل سعود با انتقال پیکرهای مطهر این شهیدان ممانعت به عمل آورد تا اینکه سرانجام با کسب اجازه از ولی امر مسلمین مقرر شد در امامزاده ناصر الحق آمل که موردعلاقه و احترام خاص اهالی یمن است، خاک‌سپاری شدند.

پیکر مطهر شهیدان محمد احمد حسین‌الفخری، شهید علی‌محمد علی‌احمدالمروانی، شهید عاطف علی حزام‌البشاول و شهید اکرم محمد محمدالغفاری با حضور مردم ولایتمدار پس از تشییع در بقعه ناصر الحق آمل تدفین شدند.

«حسن بن علی اطروش» ملقب به «ناصر الحق» یا «ناصر کبیر» از نخستین مروجان اسلام شیعی در منطقه طبرستان یا مازندران قدیم بوده که برای نخستین بار حکومت اسلامی را در آمل بناکرده و به‌عنوان نخستین مروج اسلام در سرزمین‌های دیلمان، گیلان و طبرستان است که هم‌اکنون مزارش در محله پایین بازار آمل جای دارد.

کد خبر 322387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha