همشهری آنلاین: معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، یکی از اولویت های مهم وزارت دفاع را در کنار حفظ اقتدار دفاعی کشور، تضمین سلامت انسان و طبیعت عنوان کرد.

 وزارت دفاع

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، مهندس محمد اسلامی گفت: یکی از اولویت های مهم وزارت دفاع به عنوان عضوی از بدنه اجرایی کشور در کنار حفظ اقتدار دفاعی کشور، تضمین سلامت انسان و طبیعت است و برای تحقق این مهم که از اهداف توسعه پایدار به شمار می رود، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

وی افزود: کمک و حمایت های لازم بمنظور بهره گیری موثر از فرصت ها و مشوق های بین المللی در حرکت به سوی اقتصاد کم کربن و انتقال توسعه فناوری و نوآوری های مرتبط، توسعه حمل و نقل عمومی سبز و غیر فسیلی از جمله برقی و افزایش حمل و نقل همگانی بویژه در کلانشهرها، ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست و حمایت و تشویق سرمایه گذاری ها و فناوری سازگار با محیط زیست با استفاده از ابزارهای مناسب از جمله عوارض مالیات سبز، که از سیاست های ابلاغی کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری محسوب می شود، از محورهایی است که همه باید برای تحقق آن همت گماریم.

اسلامی همچنین با تشریح فعالیت های معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع برای حفظ محیط زیست و ایجاد هوای پاک در کشور، نصب تجهیزات کنترل انرژی بویژه در سیستم های سرمایش و گرمایش واحدهای صنعتی، ساختمان های اداری و مسکونی، نوسازی برخی واحدهای صنعتی فرسوده بمنظور بهینه سازی مصرف انرژی را از جمله اقدامات وزارت دفاع برای حفظ محیط زیست و کمک به ایجاد هوای پاک ذکر کرد.

همچنین در این همایش دکتر متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست ضمن قدردانی از وزارت دفاع به خاطر رویکرد زیست محیطی حاکم بر فعالیت ها و تولیدات دفاعی بر تعامل سازنده میان وزارت دفاع و سازمان محیط زیست برای حل معضلات زیست محیطی در کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به عزم دولت برای کنترل آلودگی هوا خاطر نشان کرد: عرضه بنزین یورو 4 در هشت کلانشهر کشور که با معضل آلودگی هوا روبرو هستند از جمله تصمیماتی است که در این راستا اتخاذ شده است.

کد خبر 322290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha