یکشنبه ۱ مهر ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرمت بخش‌های داخلی تئاتر شهر به دلیل مطابقت نداشتن با اصول و قواعد میراث فرهنگی و خدشه وارد کردن به هویت این اثر متوقف شد.

مهدی معمارزاده، ناظر فنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: «به رغم تاکید مسولان سازمان میراث فرهنگی برای هماهنگ عمل کردن مسولان تئاتر شهر به ویژه در تغییر فضاهای داخلی اقدامات صورت گرفته  تا کنون از سوی پیمانکار این پروژه مورد تایید ما نیست.»

به گزارش میراث خبر، کلنگ ساخت تئاترشهر براساس نقشه‌های تهیه شده و دارای پلان دایره‌ای شکل سال 1346 به زمین خورد و بهمن سال 1351 به عنوان یکی از مجهزترین مکان‌های تئاتر در خاورمیانه افتتاح شد.

معمارزاده معتقد است در حال حاضر تعویض سنگفرش طبقه دوم و همچنین کفپوش‌های برخی سالن‌های تئاترشهر آغاز شده و این در حالی است که اقدامات صورت گرفته برخلاف حفظ هویت تاریخی این اثر تاریخی انجام می‌شود.

به گفته او قرار بود در تعویض کفپوش‌ها و سنگفرش‌ها همان نمونه یا استفاده از نمونه مشابه در دستور کار قرار گیرد که پیمانکار طرح به این رویه متعهد نبوده است.

معمارزاده همچنین از انتقاد پیشین سازمان در تعویض تجهیزات برقی تئاترشهر خبر داد: «پیمانکار پروژه مرمت و احیای تئاترشهر در پاسخ به خواست ما مبنی بر این‌که تجهیزات برقی و مکانیکی تئاترشهر قابل احیا و استفاده دوباره است،اعلام کرد بخشی از تجهیزات نیازمند نوسازی است و این بخش از کار در حیطه وظایف نظارتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار ندارد.»

تئاترشهر در چهارراه ولی‌عصر در همسایگی پارک‌دانشجو از زمان تاسیس تاکنون یکی از عرصه‌های عمومی برای همنشینی هنرمندان و اهالی فرهنگ بوده است.

کد خبر 32217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز