گروه شهری: یک بنای قدیمی و تاریخی شهر کاشان به نام خانه رشادی با بیش از 100 سال قدمت، در قالب یک خانه مسکونی توسط بانک تجارت در هفته گذشته به مزایده گذاشته شد.

بانک تجارت در روز 27 تیر ماه سال جاری در آگهی مز‌ایده‌‌ای که در روزنامه‌ها به چاپ رساند، یک خانه تاریخی و قدیمی را واقع در شهر کاشان که در فهرست آثار ملی کشور نیز ثبت شده با قیمت متری 39 هزار تومان به عنوان خانه‌ای مسکونی برای فروش عرضه کرده است.

این آگهی در هفته گذشته در حالی منتشر شد که این بنا از سوی مالک فعلی‌اش مدت‌ها در اختیار خانواده‌های افغانی و در قالب اجاره قرار گرفته بود و پس از چندی با دخل و تصرف مالک در این بنا، صدماتی به آن وارد شده بود.

بر پایه‌ این گزارش مالک بنا برای گرفتن تسهیلات بانکی سند این بنا را در گرو بانک گذاشته و پس از بهره‌مندی از تسهیلات بانکی از بازپرداخت آن سرباز زد که بانک تجارت پس از مصادره و بدون توجه به موقعیت تاریخی و ثبت آن در فهرست آثار ملی این بنا را به عنوان یک خانه مسکونی قلمداد کرده و آن را به همراه بناهای دیگر به مزایده گذاشته است.

این خانه که به عنوان خانه رشادی معروف است دارای دو طبقه، با متراژ 830 متر مربع بوده و هم اکنون نیز بر اثر بی‌توجهی مالک آن و صدمات وارده وضعیت ناگواری دارد.

کد خبر 27641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز