همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه از تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و همچنین لغو تحریم‌ها علیه ایران استقبال کرد.

استقبال بان کی مون از لغو تحریم ها و تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد که ایران و آمریکا اکنون باید در زمینه چالش های دیگر برای یافتن یک آینده امن تر همکاری کنند.

بان کی مون طی سفر به ابوظبی گفت: اقدامات دولت های ایران و آمریکا را در راستای بهبود روابط تحسین می کنم. همچنین از لغو تحریم های ایران نیز خوشحال شده ام.

وی در ادامه افزود: اکنون زمان همکاری ها در دیگر چالش های جهانی از طریق مذاکره است که باید برای یافتن یک آینده امن تر ادامه یابد.

شنبه شب همزمان با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

آمریکا نیز به همراه سازمان ملل و اتحادیه اروپا پس از چراغ سبز آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای توافق تاریخی هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در ژوئیه (تیر) به تحریم های اقتصادی و مالی علیه ایران مرتبط با برنامه هسته ای پایان داد.

همچنین یک مقام آمریکایی اعلام کرد، یک فروند هواپیمای سوئیسی که حامل چهار زندانی آمریکایی و برخی از اعضای خانواده آنها بود، روز یکشنبه تهران را ترک کرد.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت: بله این هواپیما تهران را ترک کرده است.

پیش از این مقامات آمریکا خبر تبادل زندانیان میان این کشور و ایران را تایید کرده بودند.

کد خبر 321927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha