مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

‌ اقدامات صورت‌گرفته در منطقه ۱۲ موجب شده تا اهالی این محله قدیمی، شاهد جوانه‌زدن زندگی در زمستان سرد امسال باشند.

مناطق شهر

در تازه‌ترين اقدام قراراست 4 بوستان محله هرندي تبديل به بوستان‌هاي فرامنطقه‌اي شود.

بوستان‌هاي فرامنطقه‌اي به پارك‌هاي بزرگي گفته مي‌شود كه امكانات و جذابيت‌هاي آن به گونه‌اي است كه از قالب محله‌اي خارج مي‌شود و مراجعه كنندگاني از سراسر شهر دارد. خرداد‌ماه امسال بود كه شهردار تهران از آغاز طرح انضباط اجتماعي در پايتخت خبر داد و ادامه پيشرفت شهر را منوط به تحقق اين طرح دانست.

بعد از آن تاريخ و در طول 7‌ماه گذشته طرح انضباط اجتماعي در محله هرندي تهران كه در گذر زمان دچار آسيب‌هاي متعددي شده بود، اجرايي شد. جمع‌آوري زنان و مردان كارتن‌خواب و معتاد، توجه به آسيب‌هاي اجتماعي موجود در محله‌ها، كمك به زنان سرپرست خانوار، توسعه امكانات و خدمات شهري ازجمله كارهايي بودند كه در اين محله قديمي منطقه12 تهران از سوي شهرداري تهران انجام شده است.

البته محمدباقر قاليباف اوايل آذرماه امسال نيز با انتشار نامه‌اي خطاب به مردم تهران خواستار مشاركت شهروندان و ديگر نهادها براي برطرف‌كردن دردي 50ساله در قلب تهران شد. بعد از اين نامه مشاركت شهروندان محله هرندي (دروازه‌غار تهران) براي رفع آسيب‌هاي اجتماعي در بوستان‌هاي اين محدوده بيشتر شد. شهروندان تصميم گرفتند براي اينكه بوستان‌هاي محله خود را از آسيب‌هاي اجتماعي موجود رها كنند، حضور بيشتري در فضاهاي سبز محلي داشته باشند.

حالا ‌قرار است بوستان‌هاي هرندي، بهاران، حقاني و خواجوي كرماني كه در محدوده محله هرندي منطقه 12 تهران قرار گرفته‌اند با برنامه‌هاي ويژه‌اي تبديل به بوستان‌هاي فرامنطقه‌اي شوند. علي‌محمد مختاري، مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران در اين‌باره‌ گفت: احداث كاربري‌هاي جديد براي توسعه امكانات قابل استفاده براي گذران اوقات فراغت شهروندان اين منطقه در محيطي سالم و امن آغاز شده است. وي با اشاره به ايجاد فضاهاي جديد ازجمله احداث معبر آسفالت شمالي به مساحت 50هزار مترمربع و انتقال تاسيسات شهري به مساحت 4000مترمربع در بوستان‌هاي محله هرندي (دروازه‌غار) يادآور شد: احداث سالن نمايشگاهي، پاركينگ طبقاتي زيرسطحي به مساحت 30هزار مترمربع و احداث ديوار پيراموني به مساحت 7500مترمربع از ديگر اقدامات است.

  • نورپردازي معابر آسيب‌پذير

روز گذشته معاون خدمات شهري شهرداري تهران نيز از تأمين روشنايي نقاط بي‌دفاع شهري در محله‌هاي هرندي، امامزاده يحيي(ع)، بازار و دروازه شميران در منطقه‌12 تهران خبر داد. به گفته مجتبي عبداللهي، روشنايي 269محور از فضاهاي بي‌دفاع شهري در محله‌هاي نام‌برده تأمين شده كه در محله هرندي با 81درصد، بازار تهران 55درصد، امامزاده يحيي (ع)100درصد و دروازه شميران 20درصد پيشرفت داشته است.

کد خبر 320928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha