اولین همایش ملی آتش‌نشانی با هدف ارتقای نظام مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی در سطح ملی ۱۴و ۱۵بهمن‌ماه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: اين همايش به‌دنبال دستاوردهاي علمي براي ايمني شهري و بسترسازي‌ براي تبادل دانش و تجارب است تا از تمام نخبگان و استادان بهره‌گيري حداكثري شود. سعيد شريف‌زاده در نشستي كه به همين مناسبت برگزار شد از ايجاد رشته مهندسي حريق در دانشگاه به‌عنوان يك دستاورد ياد كرد و افزود: بدنه عملي و دانشگاهي درخصوص مسائل علمي حريق بايد گامي اساسي بردارد.

به گفته وي، سازمان آتش‌نشاني متولي ايمني شهر است. اما اين سازمان براي رسيدن به اين هدف نيازمند 2وجه علمي و صنعتي است تا با همراهي متوليان علم و دانش از يك سو و صنعت از سوي ديگر نگاه تازه‌اي به امر ايمني به‌وجود آورد.
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينكه تمامي تجهيزات اطفاي حريق و خودروهاي خاص ايمني شهري متعلق به برندهاي خارجي هستند اظهاركرد: صنعت كشورمان در زمينه ساخت تجهيزات تخصصي ايمني شهري گامي برنداشته و در اين زمينه برندي در كشورمان وجود ندارد.

شريف‌زاده با اعلام اينكه حتي يك آزمايشگاه براي آزمايش تجهيزات ايمني شهري و اعلام حريق وجود ندارد، هشدار داد اگر بخواهيم حوادث را ناديده بگيريم، جايگاه سازمان آتش‌نشاني به جايي مي‌رسد كه تنها بايد منتظر باشد حادثه‌اي رخ بدهد تا اين سازمان براي اطفاي آن كاري كند.مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با تاكيد بر اينكه مسئوليت پذيري بايد در ميان شهروندان فرهنگسازي شود، تصريح كرد: موضوع ايمني بايد در سبد خانواده جاي گيرد و مسئوليت پذيري به سمتي برود كه مردم دنبال گريز از مسائل ايمني نباشند.

وي با اشاره به واكنش غيرمنطقي برخي از شهروندان در قبال مسائل ايمني اظهاركرد: درحالي‌كه ماموران آتش‌نشاني در ساختمان‌هاي در حال احداث به‌دنبال حفظ وارتقاي ايمني شهروندان هستند برخي رفتار مامور آتش‌نشان را غرض ورزي مي‌دانند، از اين‌رو معتقديم تا شهروندان با آتش‌نشاني همراه نشوند و موضوع ايمني لمس نشود به جايي نمي‌رسيم.

  • افزايش خدمات‌رساني در منطقه 12

احداث 2ايستگاه آتش‌نشاني در محله هرندي و امامزاده يحيي و همچنين افزايش 32شير هيدرانت از ديگر نكاتي بود كه شريف‌زاده به آن اشاره كرد. مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران اعلام كرد: ‌محدوده بازار تهران و منطقه 12، 5ايستگاه آتش‌نشاني داشت كه با اضافه شدن اين دو ايستگاه ايمني بازار بزرگ تهران بيشتر تامين خواهد شد.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينكه متأسفانه هنوز نتوانسته‌ايم كسبه بازار تهران را مجاب كنيم تا اجناس و وسايل خود را در محل تردد شهروندان قرار ندهند، اضافه كرد: اين موضوع بدان دليل است كه در مواقع آتش‌سوزي امكان حضور آتش‌نشانان و استفاده از وسايل آتش‌نشاني با مشكل مواجه خواهد شد.

کد خبر 319605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha