سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

ترجمه‌ی شایان سپهر: اگر گفتید این چیست؟ هلی‌کوپتر؟ نه، ولی به همان اندازه هیجان‌انگیز است! تصویری که می‌بینید، مربوط به سه‌چرخه‌ای با طراحی ویژه به نام «رُوْدرانِر» است که توسط «سیکاریک دراگِن» طراحی شده است.

دوچرخه شماره ۸۱۷

دوچرخه شماره ۸۱۷

اولین باری را که سوار دوچرخه شدید، یادتان می‌آید؟ حتماً می‌ترسیدید نتوانید تعادلتان را روی دو چرخ حفظ کنید و هر لحظه نگران بودید زمین بخورید. این سه‌چرخه‌ی جمع‌وجور و بامزه، این نگرانی را به‌کل برطرف کرده و تازه امکانات ویژه‌ی دیگری را نیز در خود جمع کرده که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

دوچرخه شماره ۸۱۷

این سه‌چرخه‌ی خاص علاوه بر رکاب، مجهز به موتور الکترونیکی برای حرکت نیز هست؛ موتوری که از باتری لیتیوم-پلیمری نیرو می‌گیرد که در جلوی سبد تعبیه شده است.

 

دوچرخه شماره ۸۱۷

رودرانر نه‌تنها وسیله‌ای راحت برای حرکت به‌شمار می‌رود، بلکه این امکان را فراهم کرده که تا ۲۵ کیلوگرم بار را نیز با خود حمل کنید.

 

دوچرخه شماره ۸۱۷

به‌کارگیری سایه‌بان و محافظ در این سه‌چرخه، شرایط حرکت در هوای بارانی را نیز فراهم کرده و از شما در برابر باد و گل‌ولای محافظت می‌کند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۷

سه‌چرخه‌ی رودرانر به‌شکل جمع‌وجور و سبک و برای حرکت روی آسفالت طراحی شده است. استفاده از کربن-فیبر در ساخت این سه‌چرخه، وزن آن ‌را در حد ۲۶ کیلوگرم نگه داشته است كه وزن زيادي نيست.

 

دوچرخه شماره ۸۱۷

دوچرخه شماره ۸۱۷

اما اسم این سه‌چرخه‌ی بامزه از کجا آمده؟ سه‌چرخه‌ی رودرانر از روی شکل و شمایل پرنده‌ای به همین نام طراحی شده و به همین دلیل این اسم رویش گذاشته شده.

پرنده‌ی رودرانرمی‌تواند سریع بدود، در شرایط سخت محیطی زنده بماند و به ظاهرِ متفاوت و نیز توانایی‌اش در شکارکردن مارهای زنگی مشهور است!

می‌گویند هر آدمی یک حیوان درون دارد؛ آدم‌هایی که شخصیتشان شبیه رودرانر است، خیلی با دل و جرئت‌اند، یاد می‌گیرند سریع فکر کنند و ذهنشان همیشه در حال فعالیت است.

اگر اهل تماشای انیمیشن باشید، حتماً مجموعه‌ي «کایوت و رودرانر» يا همان «ميگ‌ميگ» را دیده‌اید و متوجه شباهت این سه‌چرخه با آن شخصیت کارتونی معروف شده‌اید.

کد خبر 320780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha