همشهری آنلاین: بزرگترین یاقوت کبود ستاره‌ای با وزنی برابر ۱۴۰۴.۴۹ قیراط در معدنی در سریلانکا کشف شد که به گفته کانی‌شناسان این سنگ ارزشی برابر ۱۰۰ میلیون دلار دارد اما می‌توان آن را با قیمت ۱۷۵ میلیون دلار نیز به فروش رساند.

یاقوت

براساس گزارش CNN، ياقوت‌هاي ستاره‌اي به واسطه بازتابي به شكل ستاره‌اي 6پر كه پس از جلا يافتن روي سطح آنها ديده مي‌شود،‌ اينگونه نامگذاري شده‌اند.

یاقوت ستاره‌ای کبود

براساس گزارش رسانه‌هاي محلي،‌ اين سنگ در ماه آگوست در راتناپورا،‌ شهري در جنوب سريلانكا كه به شهر جواهرات شهرت دارد،‌ كشف شده‌است. مالك كنوني اين سنگ ارزشمند مي‌گويد اين قطعه جواهر احتمالا به قطعه‌اي بسيار ارزشمند در يك موزه تبديل خواهد شد زيرا به اندازه‌اي بزرگ است كه نمي‌توان آن را روي هيچ قطعه جواهري نصب كرد. اين شخص اطلاعاتي درباره مبلغي كه براي خريداري اين قطعه سنگ قيمتي پرداخت كرده ارائه نداده‌است.

وي به محض ديدن اين سنگ تصميم به خريداري آن كرده‌است زيرا گمان مي‌برده كه مي‌تواند بزرگترين ياقوت كبود ستاره‌اي در جهان باشد. به او گفته شده كه بايد اين سنگ را ستاره آدم بنامد. براساس باورهاي اسلامي حضرت آدم پس از رانده شدن از بهشت به منطقه‌اي از زمين آمده كه اكنون نام آن سريلانكا است.

وزير صنايع سريلانكا به تازگي اعلام كرد ميزان صادرات جواهرات از سال 2010 تا سال 2014 نزديك به 135 درصد افزايش داشته‌ و از 70 ميليون دلار به 165 ميليون دلار رسيده‌است. اين به آن معني است كه ميزان تقاضاي سنگ‌هاي قيمتي در جهان سالانه 6 درصد افزايش داشته‌است.

کد خبر 320669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha