محسن پیریایی:‌ پس از آنکه یورش روز پنج‌شنبه نیروهای نظامی آمریکایی به محل اقامت اعضای هیات اعزامی استانداری کرمانشاه مستقر در هتل پالاس سلیمانیه عراق به دستگیری مشاور اقتصادی و تبادلات مرزی استاندار کرمانشاه منجر شد

سفارت ایران در بغداد با تسلیم یادداشتی، مراتب اعتراض خود را در این خصوص به وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد.

سفیر ایران در بغداد با اعلام این مطلب افزود: جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری عراق و برهم صالح، معاون نخست‌وزیر این کشور در تلاش هستند تا هر چه زودتر زمینه آزادی محمود فرهادی، کارشناس اقتصادی هیأت تجاری استانداری کرمانشاه را فراهم آورند.

حسن کاظمی قمی تأکید کرد که فرهادی از اعضای فعال در عرصه همکاری با دولت عراق در فعالیت‌های تجاری و به ویژه موضوعات مرتبط با قراردادهای نفتی بوده است و بیش از یکسال است که در همکاری‌های تجاری ایران و منطقه کردستان عراق حضور دارد.

سید جعفر امامیان، مسئول روابط عمومی استانداری کرمانشاه نیز با تأکید بر اینکه استاندار سلیمانیه عراق و همچنین دفتر کنسولی عراق در کرمانشاه پیگیر این مسئله است، تأکید کرد که استانداران کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی تصریح کرده‌اند در صورت آزاد نشدن فرهادی، تمامی مبادلات تجاری خود را با اقلیم کردستان قطع خواهند کرد.

رد پای منافقین

اما خبرگزاری فارس به نقل از منابع خبری عراق از همکاری و دخالت گروهک تروریستی منافقین با عناصر سیا در یورش به هتل پالاس و دستگیری فرهادی خبر داد.

پایگاه خبری نهرین نت به نقل از منابع آگاه نوشت: حمله به هتل پالاس در شهر سلیمانیه و دستگیری عضو هیأت بازرگانی ایران توسط سازمان سیا با همکاری گروهک تروریستی منافقین صورت گرفته است.

کد خبر 32031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز