همشهری آنلاین: رضا سراجی این کتاب را تالیف کرده است و با پیشگفتاری از پرویز درگی از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

کتاب طراحی المان‌های هویت برند در مسیر شناخت برند، منتشر شد

كتاب طراحي المان‌هاي هويت برند در مسير شناخت برند ويژگي‌ها و امتيازات متنوعي دارد كه با مطالعه‌ي آن، خواننده‌ي خوش‌ذوق به آن دست مي‌يابد. اولا اینکه چارچوب کتاب محدود و مشخص است. چارچوب نظري اين كتاب مبتني بر نظريه‌ي آلينا ويلر و كوين لين كلر است.

لين‌كلر شناخته‌شده‌ترين نظريه‌پرداز برندينگ دنياست. همكاري آلينا ويلر نيز نشان مي‌دهد كه براي انجام چنين كاري، كار گروهي بهتر از كار فردي است، حتي براي چهره‌ي شناخته‌شده‌ي جهاني يعني كوين لين كلر؛ چرا كه مي‌توان در مسير نظريه‌پردازي، ديدگاهها را نقد، تصحيح، و تكميل كرد. به گفته‌ي ما ايراني‌ها، قبل از انتشار آن، نظريه را بخوبي چكش‌كاري كرد. كتاب به جاي حاشيه‌پردازيهاي متنوع كه در بسياري از كتاب‌هاي حوزه‌ي برند اعم از تأليف و ترجمه با آن روبه‌رویيم، خود را در چارچوب يك نظريه محدود و محصور ساخته تا بتواند بخوبي ديدگاههايش را تشريح و تبيين كند. با اين ويژگي در كتابهاي ايران كمتر سروكار داشته‌ايم. حجم از اين شاخ به آن شاخ پريدن‌هاي فراوان به‌گونه‌اي است كه هدف اصلي كتاب مغفول مانده و خواننده در پايان همچنان سردرگم باقي‌مانده و ره به جايي نمي‌برد.

دوم اینکه کتاب ترجمه نیست. عمده كتاب‌هاي ترجمه‌اي گاه در ترجمه‌ي واژگان از يك زبان به زبان ديگر، فرصت بيشتري براي برداشتهاي نادرست خواننده پديد مي‌آورد. اين در حالي است كه وظيفه‌ي نويسنده يا مترجم آن است كه با آسان‌سازي در قالب عبارتها، معرفي مثالها، لقمه‌ي حاضر و آماده‌اي تحويل خواننده دهد كه بتواند كارش را مرحله به مرحله به اجرا درآورد؛ يعني بتواند طراحي المان‌هاي هويت برند را در مسير شناخت برند به‌كار گيرد.

مؤلف كتاب طراحي المان‌هاي هويت برند در مسير شناخت برند، پيش از اين پايان‌نامه‌اي را با همين عنوان در دانشگاه تهران دفاع كرده است. پس از دفاع و تأييد استادان صاحبنظر دانشكده‌ي مديريت دانشگاه تهران، اهتمام دوباره‌اي ورزيده تا آنچه را در قامت يك پايان‌نامه‌ي پژوهشي عرضه كرده‌، در قالبي تازه براي مخاطبان خاص يعني مديرعامل، مديران برند، مديران بازاريابي و فروش، علاقه‌مندان و اهالي بازاريابي تقديم سازد.

با هم نگاهی به فهرست مطالب کتاب طراحي المان‌هاي هويت برند در مسير شناخت برند می‌اندازیم:

  • بخش اول: مبانی تئوریک:

فصل اول: برند
فصل دوم: هویت برند
فصل سوم: شناخت برند

  • بخش دوم: اصول‌ها و معیارها

فصل چهارم: اصول و معیارهای طراحی هویت برند
بخش سوم: راهکار و نتیجه‌گیری
فصل پنجم: راهکارهای برندسازی کارا

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات بازاریابی به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفنهای فروشگاه انتشارات بازاریابی در تهران: 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 320207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha