چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین- زهرا جورابلو: کتاب چگونه بودجه بازاریابی تهیه کنیم؟، اولین کتاب بودجه بازاریابی در ایران است که توسط خدایار عبداللهی تالیف و از سوی موسسه کتاب مهربان نشر به تازگی وارد بازار شده است.

چگونه بودجه بازاریابی تهیه کنیم

خدایار عبداللهی کارشناس ارشد مدیریت اجرایی با گرایش بازاریابی و مولف كتاب چگونه بودجه بازاریابی تهیه کنیم، ضمن اشاره به اینکه این کتاب اولین کتاب بودجه‌ی بازاریابی در ایران می‌باشد، گفت: در سالهای اخیر کتابهای زیادی در موضوعات بازاریابی به چاپ رسیده ولی هیچ کتابی درباب بودجه بازاریابی در ایران منتشر نشده است. این کتاب اولین کتاب بودجه‌ی بازاریابی در ایران می‌باشد که می‌تواند راهنمای عملی جهت تهیه بودجه بازاریابی در شرکت‌ها و موسسات باشد.

در فصل اول کتاب چگونه بودجه بازاریابی تهیه کنیم؟ به انواع روش‌های تهیه بودجه بازاریابی همراه با مثال‌های کاربردی پرداخته شده است. در فصل دوم کتاب درمورد سایر منابع و تحقیقات صورت گرفته درخصوص بودجه بازاریابی، توضیحی ارائه می‌دهد و همچنین در فصل آخر به آمارهای جهانی تخصیص بودجه بازاریابی اشاره می‌کند.»

وی در خصوص هدف از نگارش کتاب گفت: اولین فعالیت کاری من به عنوان کارشناس مالی بود. به هنگام تهیه بودجه می‌دیدم که شرکت به هنگام تهیه بودجه برای بازاریابی در نوعی سردرگمی به سر می‌برد و برای نوشتن بودجه‌ی بازاریابی هر سال درصدی به بودجه‌ی سال قبل اضافه می‌کند و به این طریق بودجه‌ی بازاریابی سال جدید را ارائه می‌دهد. این روند را پیگیری کردم و به سال پایه‌ی تهیه بودجه بازاریابی رسیدم و متوجه شدم که بودجه‌ی سال پایه نیز بر مبنای درستی تنظیم نشده است. با تغییر فعالیتم از حوزه‌ی مالی به حوزه بازاریابی و فروش در شرکتهای مختلف مثل خدماتی، دارویی، غذایی و نرم‌افزاری ، بیشتر شاهد این سردرگمی در تعیین بودجه بازاریابی بودم.‌ بنابراین به فکر نوشتن این کتاب افتادم.‌

عبداللهی افزود: کتاب چگونه بودجه بازاریابی تهیه کنیم؟ می‌تواند جهت استفاده‌ی مدیران اجرایی، مدیران فروش و بازاریابی و مدیران مالی و همچنین دانشجویان مدیریت و بازاریابی در خصوص تهیه‌ی بودجه بازاریابی مفید واقع شود. همچنین همه‌ی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی کسب‌و‌کار می‌توانند با مطالعه‌ی این کتاب و آگاهی از روشهای صحیح تعیین بودجه‌ی بازاریابی ، موفقیت خود را تضمین کنند. بنابراین کتاب حاضر ضرورت اجتناب‌ناپذیر موفقیت فعالیتهای سازمانها است. همچنین کتابی جانبی برای همه درسهای بازاریابی از جمله بازاریابی صنعتی و مدیریت استراتژیک بازاریابی به شمار می‌رود. تمام سعی اینجانب بر آن بوده است که مجموعه‌ی کاملی در باب تهیه‌ی بودجه بازاریابی در اختیار خوانندگان محترم قرار گیرد.

مولف کتاب خاطرنشان کرد: با مطالعه این کتاب میتوانید همگام با برترین شركت‌های جهان ،برای كسب و كار خود بطور صحیح بودجه بازاریابی تعیین كنید و همچنین در این کتاب مشخص می‌کند که بهترین و منطقی‌ترین روش از بین روشها برای تخصیص بودجه بازاریابی در سازمانهای کوچک و متوسط و بزرگ، کدام روش است و همچنین برای اولین بار به مبحث بودجه بازاریابی منعطف می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه نگارش کتاب حدود یک سال طول کشید، گفت: در حال حاضر درحال نگارش چندین کتاب در حوزه‌ی بازاریابی هستم و تمام سعیم بر این است که کتابهای کاربردی در حوزه بازاریابی به نگارش در بیاورم.

علاقه‌مندان ‌‌برای اطلاع بیشتر و‌خرید این کتاب می‌توانند به نشانی فروشگاه اینترنتیwww.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 295754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha