همشهری آنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با انتقاد از وجود سودجویی‌های پنهان در شرکت دخانیات، گفت: هم‌اکنون شرکت دخانیات به بدترین وضع مدیریت می‌شود به طوریکه تقریبا ۷۰ درصد فعالیت تولیدی این شرکت متوقف شده و از سوی دیگر واردات دخانیات سه برابر شده است.

قاچاق سیگار

موید حسینی صدر در گفت ‌وگو با خبرنگار خانه‌ملت، در ادامه با بیان اینکه شرکت دخانیات به طور کامل باید تحت مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد، گفت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی شرکت دخانیات باشد وضعیت حسابرسی این سازمان شفاف می‌شود.

نماینده مرم خوی و چایپاره در مجلس یادآور شد: دخانیات در تمام دنیا پرسودترین محصول است، لذا بهتر است دولت و البته معاون اول رئیس جمهور با ورود مستقیم از سودجویی‌های پنهان در شرکت دخانیات که به دنبال ضعف مدیریت بروز پیدا کرده، جلوگیری کند.

حسینی‌صدر با یادآوری اینکه دخانیات در تمام دنیا مافیایی است و بازگشت سرمایه آن کمتر از دو سال است، گفت: هزینه تولید هر پاکت سیگار با بهترین کیفیت 500 تا هزار تومان است اما چند برابر به فروش می‌رسد، این نشان از سود و اشتغالزایی بالای این صنف دارد که متاسفانه نادیده گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: در کنار فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف سیگار در کشور، نباید بازار دخانیات را رها کرد تا سودجویان اسرائیلی و آمریکایی یا سایر کشورها بازار دخانیات ایران را در دست گیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرکت دخانیات ایران به صورت تعمدی در حال نابودی است لذا واگذاری به بخش خصوصی اشتباه بوده بنابراین باید وضعیت این شرکت را ساماندهی کرد.

کد خبر 320152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha