همشهری آنلاین: جدیدترین نظرسنجی انجام شده در آمریکا، حکایت از آن دارد که سه چهارم شهروندان این کشور از عملکرد دولت اوباما در اداره آمریکا و نیز ۸۵ درصد آنها از عملکرد کنگره این کشور ناراضی هستند.

نارضایتی اکثر آمریکایی ها از دولت و کنگره اوباما

به گزارش ايرنا، پایگاه خبری هیل، در این نظرسنجی که توسط شبکه خبری CNN و مرکز ORC صورت گرفت، مشخص شد حدود 75 درصد از شهروندان آمریکایی از عملکرد دولت اوباما ناراضی هستند و این در حالیست که 69 درصد نیز اعلام کرده اند تا حدودی نسبت به مسیری که کشورشان در پیش گرفته است، خشمگین هستند.

حامیان جمهوریخواهان بیشتر از عملکرد دولت اوباما ناخشنودند، بطوریکه 90 درصد از آنها از عملکرد دولت واشنگتن ناراضی هستند و 82 درصد نیز خشم خود را از مسیری که آمریکا در پیش گرفته اعلام کردند.

حامیان دونالد ترامپ کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا بیشتر از دیگر شهروندان از عملکرد دولت اوباما ناراضی هستند.

  • 85 درصد از آمریکایی ها ناراضی از کنگره

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که آمریکایی ها از عملکرد کنگره این کشور نیز ناراضی هستند. 85 درصد اعلام کردند از عملکرد این نهاد قانونگذاری رضایت ندارند. فقط 14 درصد از عملکرد کنگره اعلام رضایت کرده اند.

پیش از این نیز در یک نظرسنجی مشابه دیگر عنوان شده بود که آمریکایی های حال بیش از زمان حادثه 11 سپتامبر 2001 معتقدند که تروریست ها در جهان در حال غلبه بر آمریکا و هم پیمانانش هستند.

طبق نظرسنجی سی ان ان و مرکز ORC حدود 40 درصد از آمریکایی ها بر این باورند که افراطی ها هم اکنون در جهان در این جنگ برتری دارند و فقط 18 درصد معتقدند که ائتلاف تحت امر آمریکا در جنگ علیه تروریست ها برتری دارد.

بیشترین آمار از شمار آمریکایی هایی که معتقد بودند تروریست ها در حال پیروزی هستند، به اوت سال 2006 بازمی گردد که این آمار حدود 22 درصد بود در حالی که آمار مورد اشاره در این مقطع زمانی به 40 درصد افزایش یافته است.

این آمار نشان دهنده افزایش ناامیدی مردم آمریکا به عملکرد مقامات این کشور در جنگ علیه تروریسم است.

کد خبر 319892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha