چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مادورو، رئیس‌ جمهور سوسیالیست ونزوئلا که در انتخابات اوایل ماه کنترل مجلس ملی را از دست داد، گفت در روند رای‌گیری تخلف‌هایی انجام شده و این امر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنرانی تلویزیونی هفتگی خود گفت: من نمی‌خواهم الان نتایج بررسی‌های اولیه را اعلام کنم. اتفاق‌هاي زیادی رخ داده است؛ خرید رای مردم، کنترل اعضای تیم‌های حوزه‌های رای‌گیری و تمام تیم‌های حوزه‌های رای. مجرمان رای می‌خرند و این طرح‌ریزی شده بود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا مدعی شد که نتایج انتخابات ششم دسامبر مجلس ملی کشورش که در آن ائتلاف اپوزیسیون (MUD) کنترل این مجلس را برای اولین بار پس از 16 سال به دست آورد، "تصادفی" بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران  به نقل از خبرگزاری فرانسه،مادورو گفت که به‌زودی به همراه مدرک "طرح" اپوزیسیون افشا خواهد کرد.او  زمان مشخصی برای این افشاگری اعلام نکرد.

پیش از آن دادگاه عالی ونزوئلا شکایت "حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا" متعلق به مادورو را علیه انتخاب هشت قانونگذار اپوزیسیون پذیرفت. ائتلاف اپوزیسیون موسوم به "میزگرد متحد دموکراتیک" (MUD) حزب حاکم سوسیالیست را به تلاش برای تصاحب قدرت و "نقض اراده مردم" متهم می‌کند.

اپوزیسیون ونزوئلا 112 کرسی از 167 کرسی انتخابات را به دست آورد که ضربه‌ای مهلک علیه "انقلاب" هوگو چاوز، رئیس‌جمهور پيشين ونزوئلاست.

کد خبر 319869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha