پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

صدف کوه کن: رئیس سازمان انتقال خون گفت: در حال حاضر، هیچ نیروی متخصصی که در زمینه طب انتقال خون تحصیل کرده باشد در مراکز انتقال خون وجود ندارد.

 ابوالقاسمی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: تنها متخصصین موجود در کشور حدود 200 نفر متخصص خون و انکولوژی هستند که با توجه به تعداد مراکز درمانی، بیمارستانها و مراکز انتقال خون در سراسر کشور، رقم بسیار ناچیزی را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به لزوم تحقیقات و آموزش در سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون درصدد برداشتن گام های اساسی تری در این زمینه است، چنانچه در حال حاضر، طرح پذیرش اختصاصی دانشجو را به شورای گسترش دانشگاهها ارائه کرده و خواستار پذیرش مستقل دانشجو در رشته طب انتقال خون است.

ابوالقاسمی ادامه داد: تربیت نیروی کارآزموده و متخصص در جهت تکامل زنجیره تولید، نگهداری و انتقال سالم و اصولی خون به نیازمندان، ضروری به نظر می رسد.رئیس سازمان انتقال خون در ادامه به عملکرد یک سال این سازمان اشاره کرد و از رشد 11 درصدی خون گیری نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی گفت: هدف ما که دستیابی به جهش 20 درصدی در خون گیری بوده است، در برخی از استانها به خصوص استانهای ضعیف که نیاز به خون بیشتری داشته اند، به نتیجه رسیده است.

کد خبر 3197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز