یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

تالار وحدت صبح امروز میزبان جشنواره‌ای ادبی به نام پیامبر خاتم است که در شب میلاد حضرت محمد(ص) با تقدیر از مجید مجیدی آغاز به‌کار می‌کند و اردیبهشت ۹۵ همزمان با عید سعید مبعث با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان می‌دهد.

 علي‌اكبر اشعري رئيس شوراي راهبري جشنواره خاتم درباره برگزاري اين جشنواره به همشهري گفت: اين جشنواره ويژه داستان كوتاه است و با موضوع محوري سيره پيامبر رحمت به شيوه‌اي متفاوت از رويدادهاي مشابه برگزار مي‌شود. بنياد ارشاد و رفاه امام صادق(ع) با همكاري مؤسسه شهر كتاب و مجمع ناشران انقلاب سازمان‌دهندگان جشنواره خاتم هستند كه هدف از برگزاري آن شناسايي استعدادهاي ادبي است.

وي با اشاره به اينكه موضوع نخستين دوره داستان كوتاه انتخاب شده، افزود: قصد داريم افرادي هم كه وارد فضاي حرفه‌اي ادبي نشده‌اند، با نوشتن داستان كوتاه در اين موضوع وارد شوند و البته بايد از منابع معتبر براي نوشتن داستان استفاده كنند. در كنار نويسندگان تازه‌كار، باتجربه‌ها هم حضور دارند تا با خلق داستان كمبود آثار ادبي با موضوع حضرت محمد(ص) را تا حدودي جبران كنند.

اشعري درباره احتمال افزوده شدن بخش‌هايي چون رمان و داستان بلند در دوره‌هاي آينده هم گفت: در دوره اول سعي كرديم داستان‌هاي كوتاه را داوري كنيم و در آينده ممكن است بخش رمان و داستان بلند هم به جشنواره اضافه يا شكل برگزاري آن بين‌المللي شود.

به گفته اشعري، داوري آثار 3‌ماه طول مي‌كشد و از برگزيدگان اول تا سوم با اهداي 12، 7و 5سكه طلا تقدير مي‌شوند. افراد چهارم تا دهم هم يك سكه جايزه مي‌گيرند. امروز در مراسم افتتاحيه جشنواره ادبي خاتم از كتاب «قاف» ياسين حجازي رونمايي و از نويسنده آن تقدير مي‌شود. در بخشي ديگر، صحنه‌هايي از «محمد رسول‌الله(ص)» به نمايش درمي‌آيد و كارگردان آن مورد تجليل قرار مي‌گيرد.

کد خبر 319579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha