مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

عباس ثابتی‌راد: صحبت از همه‌‌چیز بود؛ از برپایی جشنواره هنری بهارستان در تهران در ۲محور پرتردد خیابان ولیعصر و خیابان انقلاب و برپایی ۲۲سفره هفت‌سین در شهر تهران تا برپایی «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» در اردیبهشت سال آینده.

همه اينها قرار است در قالب طرح استقبال از بهار با عنوان «جشنواره هنري بهارستان» از 15اسفندماه تا 15ارديبهشت‌ماه و به‌مدت 2‌ماه برگزار شود. هنگامي كه مديرعامل سازمان زيباسازي به همراه معاونانش در نشست خبرنگاران حضور يافتند، از سيماي شهر تهران در نوروز 95 سخن گفتند. عيسي عليزاده گفت كه تمامي برنامه‌هاي اين سازمان در سال جديد در جهت تغيير چهره سيماي شهري است. برخي از اقداماتي كه در آستانه فصل بهار در دستور كار است در طول سال نيز توسط مناطق انجام مي‌شود. از ابتداي اسفندماه پيرايش شهري، حذف زوائد بصري، ساماندهي المان‌هاي شهري و همچنين پاكسازي پيام‌هاي غيرمجاز شهري انجام مي‌شود. وي با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفندماه يادآور شد: كار حذف زوائد بصري و پيرايش شهر، بعد از برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در دستور كار است. همچنين قرار است به مناسبت عيد نوروز و همچنين سالروز ولادت بانو حضرت فاطمه‌زهرا(س)، تابلوهاي تبليغاتي و بيلبوردهاي شهري، طرح‌هاي ويژه‌اي را اكران كنند. عليزاده با اشاره به برپايي جشنواره هنري بهارستان يادآورشد: اين جشنواره در 2محور پرتردد تهران اجرايي مي‌شود كه شامل محور راه‌آهن تا تجريش و همچنين محور ميدان آزادي تا ميدان امام‌حسين(ع) است كه اين 2محور با استدلال تردد پر حجم شهروندان انتخاب شده‌اند. مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران با اشاره به فراخوان نقاشي ديواري در پايتخت خاطرنشان كرد: 72 اثر در شهر تهران به نمايش درمي‌آيند كه جداي از مرمت و بازپيرايي نقاشي‌هاي ديواري است. همچنين در حوزه احجام 22سفره هفت‌سين در 22منطقه پهن خواهد شد كه در اين خصوص نيز فراخواني درخصوص كارهاي هنري روي تخم‌مرغ‌هاي رنگي در دستور كار قرار گرفته است كه اين طرح نيز به‌صورت ميداني در كنار كارهاي حجمي انجام مي‌شود.

  • پايان ساماندهي بهارستان در 95

كار ساماندهي ميادين شهر تهران نيز موضوع ديگري بود كه مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران به آن اشاره كرد. با پايان كار ساماندهي جداره‌هاي ميدان انقلاب در فاز نخست، هم‌اكنون كار ساماندهي ميدان بهارستان و ميدان مشق تهران، ميدان امام‌خميني و راه‌آهن در دست اجراست. عليزاده با اشاره به اينكه كار ساماندهي ميادين شهر تهران در كميسيون ‌شهرسازي و معماري شوراي شهر مورد بررسي قرار گرفته است و اعضاي شوراي شهر تهران هم نظارت دقيقي بر آن دارند، اظهار داشت: بر اين اساس و با حمايت جدي شهردار، درنظر داريم كار ساماندهي ميدان بهارستان تا چهارراه سرچشمه را در ابتداي سال آينده به پايان برسانيم. همچنين ساماندهي رينگ شمالي ميدان راه‌آهن را نيز در سال آينده آغاز خواهيم كرد تا بخش ديگري از اين ميدان را بتوانيم مناسب‌سازي‌ كنيم.مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران همچنين از آغاز عمليات ساماندهي ميدان فرودسي در سال آينده خبر داد.

  • مبلمان شهري فضاهاي تاريخي

قائم‌مقام سازمان زيباسازي نيز در اين جلسه از افتتاح ميدان مشق تهران در سال آينده خبر داد. كيهان محمدخاني در اين رابطه گفت: در اين ميدان اقدامات زيادي صورت گرفته است كه شامل كف‌سازي‌، بازطراحي، بهسازي، مناسب‌سازي و جابه‌جايي درخت‌هاي اين مجموعه است و با كاشت درختان جديد و همچنين ادامه مرمت و بهسازي عمارت دانشگاه هنر، به‌زودي پايتخت شاهد ميداني فاخر خواهد شد.

  • نگارخانه‌اي به وسعت شهر، ارديبهشت ماه

سال 94 اتفاقات قابل‌توجهي در عرصه تبليغات شهر رخ داد. شكل‌گيري كمپين‌هاي بزرگ تبليغاتي از «گالري به وسعت يك شهر» آغاز شد و به مناسبت‌هاي مختلف، ازجمله هفته دفاع‌مقدس، دهه محرم و ايام سوگواري سالار شهيدان، هفته كتاب و كتابخواني، هفته سلامت و... بيلبوردهاي شهري به اكران طرح‌هاي مختلف پرداختند. به گفته عليزاده، رئيس سازمان زيباسازي شهرداري تهران، «نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر» در تقويم سازمان جاي گرفته است. همچنين با توجه به حمايت‌هاي جدي شهردار پايتخت و همراهي اعضاي شوراي شهر براي چنين اتفاقاتي، پايتخت در ارديبهشت‌ماه سال آينده نيز ميزبان نگارخانه‌اي به وسعت يك شهر خواهد بود. با اجراي اين طرح، دبيرخانه‌اي شكل گرفته‌ و آسيب‌شناسي لازم صورت گرفته است و در سال آينده اين طرح با رفع برخي كمبودها به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 326052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha