مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید: روزانه ۷۰۰۰نفر به بیمارستان میلاد مراجعه می‌کنند.

بیمارستان میلاد

  به‌گفته نوربخش در اين بيمارستان كه تعداد مراجعاتش در سال از 2.5 ميليون مراجعه تجاوز مي‌كند، خدمات به‌صورت 100درصد رايگان انجام مي‌شود و فشاري كه وجود دارد به همين علت قابل تصور نيست.

بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي هـزار تختخوابي ميلاد تير‌ماه80 افتتاح شد و بزرگ‌ترين بيمارستان تأمين اجتماعي كشور است. براساس آمار در سال گذشته يك ميليون و ۲۰۰ هزار ويزيت سرپايي در اين بيمارستان انجام شده و 85هزار بيمار نيز بستري شده‌اند. ۱۲۶ هزار عمل جراحي انجام شده، ۲ ميليون و ۹۰۰ هزار مراجعه به پاراكلينيك و يك ميليون مراجعه به فيزيوتراپي صورت گرفته است. بيمارستان ميلاد كه با ۳ هزار نفر پرسنل اداره مي‌شود، مجهز به 3دستگاه تصويربرداري MRI است كه به‌صورت شبانه‌روزي فعالند.

مديرعامل بيمارستان ميلاد مي‌گويد: سال‌گذشته ۵۸۳ هزار مورد اورژانسي در اين بيمارستان انجام شده است كه براساس معاينات اوليه و نوع بيماري، شخص زماني بين ۵ تا ۱۵ دقيقه منتظر مي‌ماند.

  • نوبت‌دهي تلفني و اينترنتي

بيمارستان ميلاد علاوه بر سامانه نوبت‌دهي تلفني، نوبت‌دهي اينترنتي را نيز فعال كرده است. محمودرضا فياض در اين مورد مي‌گويد: در سال گذشته از طريق تلفن خودكار ۸۴۰۹۰ كه به اندازه ۶۰ خط ظرفيت دارد، نوبت‌دهي بيماران انجام شده است. همچنين افراد از طريق اينترنت مي‌توانند نوبت بگيرند. اين باعث مي‌شود ترافيك كم شود و نيازي به مراجعه حضوري نباشد. به‌گفته وي سالمندان بدون وقت قبلي مي‌توانند به بيمارستان ميلاد مراجعه كنند و هر زماني كه اين افراد مراجعه كنند، پذيرش خواهند شد.

  • نظام ارجاع در بيمارستان ميلاد

مديرعامل بيمارستان ميلاد يكي از علت‌هاي شلوغي زياد اين مركز را اجرا نشدن نظام ارجاع به‌صورت كامل مي‌داند. وي مي‌گويد: در حال حاضر بيماراني كه از طريق نظام ارجاع به بيمارستان ميلاد معرفي مي‌شوند، 22درصد كل بيماران را تشكيل مي‌دهند كه سالانه رشد 5تا 7درصدي دارند. ما براي گسترش اين شيوه، درمان آنها را در اولويت قرار مي‌دهيم و در عرض همان هفته ويزيت مي‌شوند و اقدامات درماني آنها سريع‌تر انجام مي‌شود. فياض كم‌نشدن مراجعات به بيمارستان ميلاد، پس از اجراي طرح تحول نظام سلامت را نشانه اعتماد مردم به اين مركز درماني مي‌داند. بيمارستان ميلاد در اسفند‌ماه سال گذشته پاسخ‌دهي اينترنتي به آزمايش‌ها را هم راه‌اندازي كرده كه به‌گفته مسئولان بيمارستان، ۲۰‌درصد بيماران جواب آزمايش خود را اينترنتي مي‌گيرند.

  • زايمان طبيعي در بيمارستان ميلاد

مديرعامل بيمارستان ميلاد مي‌گويد: آمار سزارين در اين بيمارستان از 35درصد، به 15درصد در ميان سزارين اولي‌ها كاهش داشته است. بخش زنان و زايمان اين بيمارستان فعاليت جدي دارد و لوح دوستدار مادر از وزارت بهداشت را دريافت كرديم.

  • كمبودها و برنامه توسعه

كمبودهاي بيمارستان از نگاه مديرعامل تجهيزاتي است كه پس از 14سال كار شبانه‌روزي بايد نوسازي شود و نيروي متخصص پرستاري و كادر درماني كه بايد بر تعدادشان افزوده شود. مديرعامل بيمارستان ميلاد برنامه‌هاي توسعه‌اي اين بيمارستان را نيز اينگونه برمي‌شمرد:

تا قبل از پايان سال در ضلع شمال غرب بيمارستان مطابق با استانداردهاي هوايي پد هلي‌كوپتر راه‌اندازي مي‌شود. بودجه پاركينگ طبقاتي جنب بيمارستان تأمين شده و مجوز شهرداري نيز دريافت شده و پس از ارائه راهكارهاي فني عمليات ساخت آن آغاز مي‌شود. ساماندهي توريسم‌درماني نيز در دستور كار قرار دارد كه اين كار مي‌تواند هم منبع درآمدي براي ما و هم باعث افزايش اعتبار معنوي نظام شود.

  • تخلفات در بيمارستان ميلاد

مديرعامل بيمارستان ميلاد در مورد تخلفات پزشكي در اين بيمارستان مي‌گويد: تخلف يكي از خط قرمزهاي ما است و با پزشكي كه پولي دريافت كند، با او قطع همكاري مي‌كنيم. اما خوشبختانه در سال قبل هيچ موردي از اين نوع تخلف نداشتيم. تخلفات پزشكي نيز كمتر از ۵‌درصد بوده است و همچنين شكايت‌هايي كه از بيمارستان ميلاد به دادگاه و پزشكي قانوني صورت گرفته، كمتر از ۱۵ يا ۲۰ مورد بوده است.

  • تحقيق و تفحص از بيمارستان ميلاد

در گزارش تحقيق و تفحص مجلس از تأمين اجتماعي كه براي دوره مديريت سعيد مرتضوي بوده است و 13آذر 92در مجلس قرائت شد درخصوص بيمارستان ميلاد آمده است: بيمارستان ميلاد و البرز كرج كه استقلال اين مراكز از معاونت درمان تأمين اجتماعي، سبب شده است مداخلات سياسي در تعيين مديران آن مؤثر باشد و تغييرات پي‌درپي در هيأت مديره‌ها را شاهد باشيم كه متأسفانه بسياري از افراد چندشغله و نيمه‌وقت كه درگير مسائل كلان ديگر حوزه‌هاي كشور هستند با ورود به اين مراكز هيچ كمكي به بهبود امر نكرده و عملا تنها تصويب‌كننده پيشنهادهاي مديران عامل بوده‌اند. در نتيجه، معاونت درمان، بدون اينكه هيچ نقشي و اختياري در كنترل فرايندها داشته باشد، بايد پاسخگوي مشكلات اين دو بيمارستان كلان باشد.

کد خبر 319473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha