همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طبق آخرین نظر سنجی، در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور، بیشترین رضایتمندی از حوزه سلامت (۸۱.۴ درصد) از بیمارستان‌های دولتی اعلام شد.

دکتر محمد آقاجانی طی نشستی با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و روسای مراکز آموزشی درمانی بیمارستان های استان مهمترین برنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را در سالجاری، عمق بخشیدن به برنامه های طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد که از سال 93 آغاز شده است.

وی با اشاره به مزایای طرح تحول نظام سلامت از جمله؛ کاهش فرانشیز در بیمارستانهای دولتی و اهدای کیف سلامت به بیماران بستری در بیمارستانها، اسفند ماه سالجاری را پایان برنامه هتلینگ اعلام کرد.

دکتر آقاجانی تاکید کرد: بیمارستانهای خصوصی نیز مکلف هستد مطابق برنامه طرح تحول نظام سلامت برای ترویج زایمان طبیعی تلاش کنند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

وی همچنین از دور دوم سفر خود به استان گیلان در هفته اول بهمن ماه سالجاری خبرداد و هدف این سفر را ، بازدید از پیشرفت فیزیکی پروژه های دانشگاه علوم پزشکی پزشکی گیلان عنوان کرد.

بر اساس وب دا، معاون درمان وزارت بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود اورژانس بیمارستان ها را تابلوی دانشگاه علوم پزشکی ذکر کرد و با تاکید بر اولویت قرار دادن اورژانس بیمارستان ها، تصریح کرد: انتظار ما از تخصیص اعتبارات لازم این است که این اعتبارات در جای خود هزینه شود.

دکتر آقاجانی در خصوص تامین اعتبار تجهیز اورژانس مرکز آموزشی درمانی حشمت نیزقول مساعد داد و بازدید مکرر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اورژانس بیمارستانهای تابعه دانشگاه تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به میزان بالای آمار رضایتمندی مردم استان از اجرای طرح تحول نظام سلامت ، تصریح کرد: باید الگوی مدیریتی به نوعی برنامه ریزی شود تا با منابع موجود برابری داشته باشد .

دکتر آقاجانی در پایان اظهار امیدواری کرد که با سعی و همت مضاعف همه عوامل دانشگاه عقب ماندگی های این دانشگاه از اجرای مطلوب طرح تحول نظام سلامت جبران شود.

کد خبر 312120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha