مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت سلامت برکت درباره نحوه بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی برکت گفت: در ساخت این بیمارستان از دانش فنی مشاورین اتریشی بهره گرفته شده است.

به گزارش بنياد بركت، دکتر سیدمحمد ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین حوزه‌ی سلامت این وزارت‌خانه به همراه جمعی از مسئولان بنیاد برکت و شرکت سلامت برکت از روند احداث بیمارستان 700 تخت‌خوابی برکت واقع در غرب تهران بازدید و از نزدیک در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفت.

این بیمارستان برای ارایه‌ی خدمات سلامت به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حدود 145 هزار مترمربع و در 22 طبقه احداث می‌شود و هم‌اکنون در مرحله‌ی اجرای اسکلت طبقات زیرزمین است.

مهجوری مدیرعامل شرکت سلامت برکت در جریان این بازدید ضمن ارایه‌ی توضیحاتی به هیئت بازدیدکننده گفت: در ساخت این بیمارستان از دانش فنی مشاورین اتریشی بهره گرفته شده است.

به گفته‌ی وی به‌جز مشاورین برجسته‌ی اتریشی، از تجربیات افراد متخصص طراز اول ایرانی در حوزه‌هایی نظیر عمران، معماری، ایمنی، تأسیسات، حریق، زلزله و غیره نیز استفاده شده است.

بیمارستان 700 تخت‌خوابی برکت در منطقه‌ی 22 تهران در حال ساخت است و در آن بخش‌های مختلفی مانند بخش سلول درمانی و پیوند مغز استخوان نیز در نظر گرفته شده است که در سطح گسترده‌ای برای نخستین بار در کشور و منطقه‌ی خاورمیانه به بیماران خدمات ارایه خواهند داد.

ساختار این واحد درمانی مطابق با دانش روز دنیا طراحی شده و علاوه بر ارایه‌ی خدمات درمانی به بیماران داخل کشور، بیماران خارجی را نیز جذب و به توسعه‌ی توریسم سلامت کمک می‌کند.

بیمارستان برکت با توجه به ‌کارگیری آخرین فناوری‌های روز دنیا در خصوص طراحی و ساخت و هم‌چنین در زمینه‌ی امکانات بهداشتی، سلامت و درمان، جزو مدرن‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های خاورمیانه به شمار رفته و صنعت بیمارستان‌سازی را در کشور متحول خواهد ساخت. این در حالی است که به دلیل موقعیت احداث بیمارستان، دسترسی آسان شهروندان به این مرکز درمانی، نیازهای درمانی منطقه‌ی غرب تهران و حتی استان البرز را پوشش خواهد داد.

در جریان این بازدید، دکتر فرشاد مدیر ارشد حوزه‌ی سلامت بنیاد برکت و عضو هیئت مدیره‌ی شرکت سلامت برکت و مهندس مهجوری مدیرعامل شرکت سلامت برکت و مجری پروژه، دکتر سیدمحمد ایازی معاون وزیر بهداشت را همراهی کردند.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور کمک به توسعه‌ی زیرساخت‌های بهداشت، درمان و سلامت مردم اقدامات متعددی را تاکنون در مناطق محروم کشور انجام داده است که از جمله می‌توان به اجرای طرح سلامت الکترونیک در برخی مناطق محروم استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان اشاره کرد. هم‌اینک حدود 219 هزار نفر از مردم این مناطق با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

هم‌چنین پیرو امضای تفاهم‌نامه‌‌ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کار تکمیل ساخت ۱۰ بیمارستان با مجموع 1000 تخت و اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد ریال در مناطق محروم کشور با همکاری بنیاد برکت در حال انجام است.

ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) از آذرماه 1386 با تأسیس بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور، اقدامات گسترده‌ای در زمینه‌ی توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، توسعه‌ی فضاهای آموزشی و فرهنگی، امور بیمه و ارتقاي سلامت جامعه انجام داده است.

کد خبر 312234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha