یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۸
۰ نفر

فیلم سینمایی «پسر شائول» به کارگردانی لاسلو نمس در صدر برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ از نگاه منتقدان و نویسندگان نشریه و سایت اسکرین قرار گرفت.

سینما

به گزارش همشهري، پسر شائول كه درخشش خود را از بهار امسال در جشنواره كن آغاز كرده بود، خيلي زود به‌عنوان نماينده مجارستان در اسكار برگزيده شد و توانست در ميان 9فيلم حاضر در فهرست اوليه رقابت براي كسب اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان قرار بگيرد.

«45سال» به كارگرداني اندرو‌هاي محصول بريتانيا و «كارول» ساخته تاد هينز محصول مشترك آمريكا و بريتانيا دومين و سومين فيلم برتر از نگاه اسكرين هستند. هر 2فيلم در فصل جوايز سينمايي حسابي درخشيده‌اند و از بخت‌هاي جدي حضور در ميان نامزدهاي بخش‌هاي مختلف اسكار 2016به‌ويژه در بخش بازيگري به شمار مي‌روند.

«كانون توجه» به كارگرداني تام مك‌كارتي كه با نام «افشاگري» هم شناخته مي‌شود در رديف چهارم فهرست برترين فيلم‌هاي 2015اسكرين ايستاده و پس از آن «مكس ديوانه: جاده خشم» ساخته جورج ميلر قرار دارد. فيلم علمي خيالي «اكس ماكينا» ساخته الكس گارلند، درام جمع و جور «اتاق» لني آبراهامسن و «بازگشته» الخاندرو گونزالس ايناريتو با بازي لئوناردو دي‌كاپريو هم به‌صورت مشترك در رده ششم اين فهرست مهم سينمايي جاي گرفته‌اند.

کد خبر 319443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha