شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

تهران همچنان هوای سالم ندارد. هفدهمین روز مکرر آلودگی هوای تهران به ثبت رسیده و آنگونه که گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد باید امروز در انتظار عدد ۱۸ برای روزهای آلوده تهران باشیم.

آلودگی هوا

قرار است امروز نيز هوا همچنان در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس جامعه باشد. شركت كنترل كيفيت هوا اعلام كرد كه فعاليت و تحرك بدني و ورزش در فضاي باز مي‌تواند خطرات جدي براي سلامت داشته باشد.ديروز علاوه بر ثبت هواي ناسالم براي گروه‌هاي حساس در كل پايتخت با عدد 132، هواي 6 نقطه شهر از مرز بحران عبور كرد و شاخص ايستگاه‌هاي ژئوفيزيك با 185، پارك قائم با 165، پارك سلامت با 158، شهر ري با 156، پارك شكوفه با 155و پارك رازي با 152، ناسالم براي همه بود.

بيماران قلبي و تنفسي، كودكان، زنان باردار و سالمندان و نيز جانبازان شيميايي امروز بايد در خانه بمانند و حضور بلندمدت آنها در فضاي باز مي‌تواند پيامدهاي خطرناك و مهلكي داشته باشد. در اين شرايط توصيه مهم و كاربردي براي حفظ سلامت افراد اين است كه از پياده روي‌هاي طولاني مدت در هواي آلوده، ورزش در پارك‌ها و فضاي باز و همچنين ورزش‌هاي هوازي چون كوهنوردي و دويدن كه منجر به فعاليت بيشتر دستگاه تنفسي شده و در نتيجه مقادير بيشتري از آلاينده‌هاي هوا را وارد بدن افراد مي‌كند، پرهيز كنند و هشدارهاي مربوط به سلامت را در روزهاي آلودگي هوا جدي بگيرند. كودكان به‌دليل اينكه فعاليت بدني بيشتري نسبت به بزرگسالان دارند و از نظر سيستم ايمني بدن ضعيف‌تر هستند در شمار گروه‌هاي حساس جامعه در برابر آلودگي هوا قرار مي‌گيرند. آنها هم امروز نبايد در فضاي آزاد، فعاليت يا تحرك بدني زيادي داشته باشند.

  • نشست كميته اضطرار

نشست كميته اضطرار آلودگي هوا امروز برگزار مي‌شود اما تعطيلي ادارات به هيچ وجه در دستور كار آن نيست. اين خبر را ديروز حسن كريمي معاون عمراني استاندار تهران اعلام كرد و گفت: دولت به‌دليل مسائل اقتصادي، اعتقادي به تعطيلي ادارات ندارد و در شرايطي نيستيم كه اين اتفاق بيفتد، در ضمن تعطيلي ادارات به هيچ وجه در دستوركار مصوبات كميته اضطرار نيست. وي به فارس درباره اقدامات صورت‌گرفته براي كاهش آلودگي هواي تهران، اظهار داشت:

در كميته اضطرار آلودگي هوا تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد. وي افزود: با خودروهاي دودزا توسط پليس راهور برخورد جدي مي‌شود و خودروهايي نيز كه معاينه فني آنها به پايان رسيده، بايد هر چه سريع‌تر نسبت به دريافت معاينه فني اقدام كنند. وي خاطرنشان كرد: اقدامات مقطعي ازجمله تعطيلي كارخانجات آلاينده و درصورت لزوم تعطيلي مدارس مي‌تواند در كاهش آلودگي هوا و سلامت مردم تأثيرگذار باشد و بايد خروج خودروهاي فرسوده و توجه ويژه به حمل‌ونقل عمومي در برنامه‌هاي بلندمدت در اولويت قرار بگيرد.

کد خبر 319297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha