پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار ونیز ماسیمو کاسیاری قصد دارد جنگ با کبوترها را در این شهر را شدت بخشد و در این راه تا آنجا پیش رفته است که می‌خواهد رسم ریختن یک مشت برنج بر سر عروس و داماد‌ها را ممنوع کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها بر اساس پیش‌نویس این فرمان شهرداری، ریختن برنج بر سر عروس و دامادها در بیرون سالن عروسی" پالازو کاوالی" که هر سال بیش از هزار زوج در آن ازدواج می‌کنند، ممنوع خواهد شد.

مارکو آگوستینی، رئیس پلیس ونیز، در این باره گفت" ریختن برنج بر سر عروس و داماد گله کبوترها را به محل می‌کشاند که تا مراسم بعدی در آنجا به انتظار می‌مانند و چنین وضعی غیرقابل تحمل است."

همچنین بر اساس یک فرمان دیگر فروش دانه پرندگان در میدان سن مارکو، یکی از مراکز عمده توریستی ونیز، ممنوع  می‌شود. این فرمان با مخافت 18 فروشنده مجوزدار غذای پرندگان در این محل و حامیان حقوق حیوانات روبرو شده است.

آگوستینی در این مورد گفت:‌ "این میدان مرغداری نیست و ریختن فضولات کبوترها در سراسر آن پذیرفتنی نیست.با اینکه این میدان هر هفته تمیز و شسته می‌شود، ولی باز هم کافی نیست."

اما فضله‌های کبوترها تنها بخشی از مشکل است.

مقامات ونیز می‌گویند نوک زدن به کبوتران به شکاف‌های کوچک در مجسمه‌ها و ساختمان‌های مرمری شهر برای رسیدن به دانه‌هایی که باد به درون رانده است، باعث تخریب آنها می‌شود.

یک بررسی اخیر تخمین زده است که پاک‌کردن بناهای شهر و ترمیم آسیب‌های ناشی از کبوترها بر آنها برای هر شهروند ونیز در سال 275 یورو خرج برمی‌دارد.

پیکار با کبوترها بخشی از مبارزه‌ای وسیع‌تر برای بهبود وجهه و پاکی ونیز است که سال گذشته حدود 20 میلیون بازدیدکننده داشت.

کد خبر 31924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز