همشهری آنلاین: شهردار دهلی نو، پایتخت هند، می‌گوید مقامات این شهر نمی‌توانند از پس میمون‌های مهاجمی برآیند که اخیرا باعث مرگ یکی از معاونان شهرداری شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه خطرات ناشی از بیش از 10000 میمون ولگرد یکشنبه این هفته به طور حادی خود را نشان داد. اس اس باجوا معاون  52 سال شهردار حین مقابله با گروهی از میمون‌های وحشی از بالکن آپارتمانش سقوط کرد و در گذشت.[سابقه موضوع]

آرتی مهرا، شهردار دهلی که با موجی از انتقادات مواجه شده است، گفت: "ما نه تخصص و نه زیربناهای لازم برای حل این مشکل را نداریم."

مهرا افزود: "اگر این حیوان‌ها را بگیریم، برای آزادی آنها از سوی گروه‌های طرفدار حقوق حیوانات و افرادی که به دلایل مذهبی به میمون‌ها احترام می‌گذارند، تحت فشار  قرار می‌گیریم."

معدوم کردن این حیوانات از نظر هندوها غیرقابل قبول است چرا که آنها میمون‌ها  را اعقاب زنده الهه "هانومان"، یک الهه میمون مانند که نماد قدرت است، می‌دانند.

این میمون‌ها به طور روزمره به پارلمان،وزارت‌خانه‌ها، دادگاه‌ها و ادارات دولتی حمله می‌برند.
در ماه مه امسال نمایندگان مجلس فدرال خواستار اقدامات حفاظتی در برابر میمون‌های غارتگر شدند که به مجموعه ساختمانی شامل دفتر نخست‌وزیر هند وارد شده بودند.

چندبن منطقه مسکونی شهر دهلی در سال 2001 به دادگاه‌های محلی برای شروع اقداماتی برای "عاری از میمون کردن" دهلی نو عرض حال دادند.

اما اقبال مالک متخصص جانوران نخستی می‌‌گوید مقامات محلی نتوانستد اقدامی در این مورد انجام دهند.

او می‌گوید: "من برای اولین بار در سال 1987 هنگامی که طرحی برای تغییر مکان دادن میمون‌ها ارائه دادم، مورد مشاوره مقامات قرار گرفتم."

کاتریک ساتیانارایانان، فعال زیست‌محیطی که رئیس سازمان Wildlife SOS است، می‌گوید این مشکل ناشی از "تخریب مداوم" ریستگاه‌های طبیعی این حیوانات است.

کد خبر 34662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز