چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

234 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اظهارات اخیر مقامات فرانسوی، تصریح کردند:

جمهوری اسلامی ایران به‌رغم قدرت بالای نظامی خواستار آرامش در منطقه است و فعالیت‌های هسته‌ای خود را نیز در چارچوب اهداف صلح آمیز و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی و عهدنامه NPT همچنان ادامه خواهد داد.

به گزارش مهر، در بیانیه نمایندگان مجلس که در پایان جلسه علنی مجلس قرائت شد، آمده است:  موضع دولت فرانسه تأسف بار است. با توجه به اینکه فرانسه پیوسته رابطه خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته و در عرصه اقتصادی میلیاردها یورو تعامل اقتصادی دارد، مواضع دولت جدید فرانسه به ویژه آقای کوشنر وزیر امور خارجه و گام برداشتن در مسیر تشنج آفرینی و تهدید منطقه به جنگ اقدام عجیبی است که همه عقلای جهان را دچار تعجب نموده است.

تذکر به فرانسوی‌ها

در ادامه نمایندگان مجلس تصریح کرده‌اند: دولت جدید فرانسه باید به خوبی بداند که منطقه خلیج فارس منطقه‌ای حساس، نفتی و گره خورده با اقتصاد جهانی است و برافروختن هر آتشی در این دریای نفت همه منطقه را به آتش خواهد کشید و فرانسه نیز با ارتباطات گسترده با این منطقه بیش از دیگران متضرر خواهد شد.

ناراحتی مردم

محمد دهقان اظهار داشت: گرانی بعضی از ارزاق عمومی مردم را به شدت ناراحت کرده است.

به گزارش فارس، محمددهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در نطق پیش از دستور خود در صحن مجلس، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره حماسه 8سال دفاع مقدس، با بیان این مطلب که لازم می‌دانم چندتذکر را به مسئولان اجرایی یادآوری کنم افزود: اولا وضع گرانی بعضی ارزاق عمومی مردم را به شدت ناراحت کرده است و جدای از مسائل اقتصادی و افزایش نقدینگی که زمینه برخی گرانی‌ها را به وجود آورده عدم نظارت بر قیمت کالاها و کم خاصیت شدن سازمان‌ تعزیرات حکومتی وکارکرد ضعیف سازمان‌های بازرگانی و وزارت بازرگانی در افزایش قیمت‌ها اثرگذاشته است. 

وی تأکید کرد: لازم است وزارت دادگستری و وزارت بازرگانی در این مورد به مجلس وملت توضیح دهند. ناتوانی در توزیع عادلانه ومتوازن سیمان و‌کمبود سیمان توزیع شده از یک سو و ارائه آن از طریق دلالان به چندبرابر قیمت واقعی، بسیاری از طرح‌های عمرانی را مختل و کارهای معمولی مردم را متوقف کرده است.

کد خبر 31922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز