چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: کلاس اولی‌ها در روز شکوفه‌ها می‌توانند هر اسباب بازی که دوست دارند همراه خود به مدرسه بیاورند، اما بهتر است چیزی همراه خود نیاورند تا به داشتن اسباب‌بازی عادت نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:روز شکوفه‌ها شنبه 31 شهریور در سراسر کشور برگزار می‌شود و یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز برای نخستین بار قدم به مدرسه می‌گذارند.

ابوالقاسم جامه‌بزرگ ادامه داد: در این روز مدیران مدارس برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان در نظر گرفتند و مدارس را آذین‌بندی می‌کنند.

جامه‌بزرگ با تأکید بر این‌که والدین دانش‌آموزان حتماً در روز شکوفه‌ها با آن‌ها به مدرسه بیایند، گفت: نخستین روز حضور دانش‌آموز در مدرسه بسیار با اهمیت است و نباید فضایی ایجاد شود که دانش‌آموز احساس ترس و اضطراب داشته باشد.

وی ساعت حضور کلاس اولی‌ها در مدرسه را در روز شکوفه‌ها حدود 2 الی 3 ساعت ذکر کرد و اظهار داشت: در این روز تنها دانش‌آموزان با فضای مدرسه،  معلم و همکلاسی‌های خود آشنا می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ورود کلاس اولی‌ها را به مدرسه تبریک می‌گوییم و تمام تلاش خود را برای تعلیم و تربیت آن‌ها به کار خواهیم بست


اجرای طرح مهر در 31 استان

 از سوی دیگردر آستانه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید طرح مهر در 31 استان کشور به اجرا درآمد. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، به دنبال ارسال دستورالعمل طرح مهر با نگرش ارزیابی ثبت نام در مدارس به تمام سازمان‌ها و ادارات آموزش و پرورش، بازرسی‌های انجام شده از  17 تا 20 شهریور ماه حاکی است در تمام 31 سازمان آموزش و پرورش استان‌ها و بخش قابل توجهی از شهرستان‌ها و مناطق، نواحی و مدارس تابعه آنها طرح مهر با موفقیت اجرا شده است.

بنا براین گزارش، برگزاری جلسات توجیهی برای روسای ادارات، تاکید بر مشارکت دادن مسئولان برون سازمانی از جمله استانداران، شهرداران، ادارات ارشاد و تبلیغات اسلامی و سایر ارگان‌ها و نهادهایی که در امر تعلیم و تربیت دخیل هستند، تاکید بر سخنرانی روسای سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق در مراسم نماز جمعه و هر چه پررنگ تر جلوه دادن طرح مهر، انجام مصاحبه‌های مختلف در سطوح وزارتی، روسای سازمان‌ها و ادارات در رسانه‌های سراسری و محلی از جمله اقدامات انجام شده است که در دستورالعمل طرح مهر مورد تاکید قرار گرفته بود.

تهیه تراکت، پارچه نوشته، رنگ آمیزی مدارس، انجام تعمیرات به موقع مدارس با هماهنگی سازمان نوسازی، تاکید و پیگیری در امر ساماندهی به موقع نیروها با کنترل نقل و انتقالات و صدور ابلاغ معلمان پیش از آغاز سال تحصیلی جدید از جمله اقدامات انجام شده در قالب طرح مهر است.

شایان ذکر است، نتایج اولیه گزارش‌های ناظران و بازرسان اعزام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش به 31 استان کشور و اقدامات صورت گرفته موید آن است که در سال جدید تاکید بر رهنمودهای رئیس جمهوری  و حساسیت وزیر آموزش و پرورش و مسئولین ذی ربط در جهت کاهش دغدغه اولیاء و دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی 87-86 موثر بوده و نوید بخش آغاز سالی پربار و بانشاط در مدارس و ایجاد بستری مناسب برای تحقق محبت و مهرورزی در کلاس‌های درس خواهد بود. 

کد خبر 31912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز