شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

علی اصغر محمدی: امسال جشن شکوفه‌ها در مساجد نزدیک مدارس برگزار می شود.

رییس گروه پیش دبستانی و ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در این باره به همشهری گفت:باتوجه به همزمانی بازگشایی مدارس با ماه مبارک رمضان، با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه جشن شکوفه‌ها در مدارسی که نزدیک مساجد هستند در مسجد برگزار خواهدشد.

امیرحسین ملکی افزود: برنامه سال‌های گذشته به گونه‌ای بود که خستگی نوآموزان را در پی داشت،اما امسال از تعدادبرنامه های روز جشن شکوفه‌ها کاسته شد تا موجب خستگی نوآموزان نشود.

وی اظهار داشت: طوری طراحی شده تا برخی برنامه ها که امکان برگزاری زودتر آنها وجود داشت قبل از این روز برگزار شود.

رییس گروه پیش دبستانی و ابتدایی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از تهیه و توزیع لوح فشرده ای با هدف کاستن اضطراب و استرس دانش آموزان و والدین خبر داد و گفت: در این لوح فشرده به خانواده ها به ویژه به خانواده هایی که فرزندشان تجربه دوره پیش دبستانی را ندارند، نکته های خاصی توصیه شده تا نوآموزان بدون نگرانی و ترس با محیط مدرسه آشنا شوند.

وی افزود: این لوح فشرده برای توزیع بین خانواده‌‌ها به مناطق آموزش و پرورش ارسال شده است.

به گفته وی جشن شکوفه ها در شهر تهران با حضور بیش از 100 هزار نوآموز به همراه خانواده آنها روز 31 شهریور ماه برگزار می شود.

همچنین جشن شکوفه ها در سراسر کشور با حضور بیش از یک میلیون کلاس اولی‌ ۳۱شهریور ماه در مدارس ابتدایی برگزار می شود.

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی در این باره گفت: دانش‌آموزان سایر پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی از اول مهر سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

ابوالقاسم جامه بزرگ افزود: نوآموزان با لباس مورد علاقه خود در روز جشن شکوفه‌ها به همراه والدین در مدرسه و کلاس حضور می‌یابند و در برنامه‌های ویژه‌ای که برای این روز در نظر گرفته شده شرکت می‌کنند.

وی بااشاره به اینکه در سال تحصیلی(87 - 86) بیش از 5 میلیون و  ۸۰۰هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد گفت: حدود 340 هزار معلم در دوره ابتدایی فعالیت دارند.

وی هدف از برگزاری جشن شکوفه‌ها را آشنایی نوآموزان با فضا و محیط مدرسه  عنوان کرد و افزود: معلمان در این روز به بیان قصه و داستان می‌پردازند تا نوآموزان خاطره خوشی از نخستین روز مدرسه داشته باشند.

معاون آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه دستورالعمل آغاز سال تحصیلی به مدارس ارسال شده است، گفت: شنبه 31 شهریور روز کلاس اولی‌هاست.

علی باقرزاده افزود: با توجه به اینکه برای آغاز سال‌ تحصیلی تنوع بسیاری از سوی مدارس و مناطق آموزش و پرورش شاهد هستیم، الگویی در این خصوص تعریف نمی‌کنیم اما چارچوبی را تحت عنوان پروژه مهر اعلام کردیم.

وی ادامه داد: پروژه‌ مهر در ابتدای تابستان به مدارس ابلاغ شده و ناظر بر اقدامات قبل از شروع سال تحصیلی است.

باقرزاده اظهار داشت: زیباسازی مدارس، شعارنویسی، تغییر صندلی‌ها و تعمیر اثاثیه مدرسه از نمونه این اقدامات است.

کد خبر 30315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز