همشهری آنلاین: دهمین المپیاد فرش دستباف در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ اسفند ماه سال جاری در استان خراسان رضوی- مشهد مقدس برگزار می‌شود.

سید محمد ویسیان

به گزارش روابط عمومي مرکز ملی فرش ایران؛ المپياد سراسري علمي فرش دستباف با اهداف ايجاد انگيزه به منظور تحصيل علوم و كسب مهارتهاي علمي هنرجویان و دانشجويان فرش دستباف، ارزيابي توان علمي در دو سطح برای هنرجویان و دانشجویان، شناسايي هنرجویان و دانشجويان مستعد و نمونه در سطح استان‌ها و كشور، آشنايي بيشتر جامعه با فرش دستباف در رشته‌هاي مختلف مرتبط با آن از طريق پوشش تبليغاتي مناسب و ترويج فرهنگ فرش‌بافي بعنوان يك فعاليت هنري و سرگرمي براي جوانان برگزار می شود.

سرپرست معاونت آموزش و تحقیقات مرکز ملی فرش ایران در این باره گفت: در هر مرحله، مسابقات در سه رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزي در سطح دانش آموزي و در چهار رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزي و مرمت در سطح دانشجويي برگزار مي شود.

سید محمد ویسیان افزود: اتخاذ رویکرد جدید برای طراحی سوال با تشکیل جلسه ای با حضور اعضای کمیته های علمی، زمینه سازی برای شرکت دانشگاه های جدید در المپیاد، طراحی و چاپ پوستر با همکاری روابط عمومی مرکز، مشخص کردن سهمیه دانش آموزی و دانشجویی از جمله مواردی است که تا به حال برای آنها تصمیم گیری‌هایی اتخاذ شده است.

وی یادآور شد این المپیاد در دو مقطع دانش آموزی و دانشجویی برگزار می شود که به قرار زیر است:

در مقطع دانش آموزی از هنرستان های کاردانش هنرجویان از استان‌های:

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران و شهرستان های تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان،همدان و یزد

و در مقطع دانشجویی، دانشجویان از دانشگاه‌های استان‌های:

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، مازندران و یزد به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

گفتنی است؛ دهمین المپیاد فرش دستباف در مرحله كشوري از یازدهم تا سیزدهم اسفندماه امسال در استان خراسان رضوی (شهرستان مشهد) در دو مرحله دانش آموزي و دانشجويي برگزار خواهد شد.

کد خبر 318891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha