شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره گره زرین با هدف تکریم هنرمندان فعال در هنر- صنعت فرش دستباف ایران و ارتقای منزلت اجتماعی آنان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران؛ این جشنواره پس از چند سال وقفه با رویکردی متفاوت و با تقویت جنبه‌های هنری و فرهنگی به صورت ملی برگزار خواهد شد.

برپایه این گزارش، در برگزاری این جشنواره ابتدا گزینشی در سطح استانی در میان هنرمندان فرش دستباف صورت می‌پذیرد و سپس منتخبان در سطح ملی مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.

بسترسازی برای ارتقای منزلت اجتماعی قالیبافان و دیگر هنرمندان فرش دستباف، تقویت همدلی و همکاری بین فعالان این هنر- صنعت، پیوند میان فعالان دیگر هنرها با هنرمندان این حوزه و معطوف کردن افکار عمومی به سوی هنرمندان و فعالان فرش دستباف ایران از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مرکز ملی فرش ایران بر آن است تا در این رویداد فرهنگی و هنری، قالیبافان، طراحان و نقاشان، رنگرزان و رفوگران فرش دستباف ایران را تکریم کند و به این منظور منتخبان هر یک از این رشته های شغلی در سطح استانها معرفی و سپس نمایندگانی از بین آنان در سطح ملی مورد تقدیر قرار می گیرند.

گفتنی است دستورالعمل تشکیل ستاد انتخاب جشنواره گره زرین به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ شده و پس از انتخاب استانی شاهد برگزاری این رویداد در سطح ملی خواهیم بود.

کد خبر 312991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha