همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ایران اسلامی هیچگاه دنبال تولید موشک با کلاهک هسته‌ای نبوده است، گفت: هیچ توقف و تعللی در طراحی، تولید و تست تسلیحات موشکی نداشته‌ایم و بر حجم تولیدات نیز افزوده‌ایم.

دهقان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سردار حسین دهقان عصر امروز در سومین کنگره ملی شهدای دانشجویی مازندران در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری، اظهار داشت: آنچه امروز مایه عزت، سرافرازی و شخصیت نظام اسلامی شده به برکت خون‌های پاک شهدا است.

وی افزود: شهدا بر گردن ما حق دارند و ما مدیون آنان هستیم و باید این واژگان ساده را در اعماق ذهنی، فکری، روحی و روانی و بطن جامعه جست‌وجو کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهدا برای کشور عزت، افتخار، امنیت آورده و تاریخ را برای ما ساختند و یک نقطه عطفی را در مسیر سیاسی اجتماعی ملت ما به‌وجود آوردند، تصریح کرد: شهدا، جهشی تاریخی را در جامعه ایجاد کردند که پذیرای مسئولیت خطیر نجات بشریت شدند.

سردار دهقان با بیان اینکه کمترین ادای دین و یادآوری رشادت‌ها، حماسه آفرینی‌ها و عزیز نگه‌داشتن شهدا وظیفه همگان است، افزود: درک راه و آرمان شهدا باید در یادواره‌های شهدا به مفهوم واقعی تبیین شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه باید پاسدار اهداف و ارزش‌های اسلامی باشیم، گفت: ماهیت نظام اسلامی، جلوه‌گری در مقابله و نه گفتن به نظام سلطه کرده و باید خود را در درگیری با نظام سلطه بداند.

وی با اشاره به اینکه شرایط ایران در داخل و بیرون از یک پیچیدگی خاصی که ناشی از تقابلی است که مستمرا ایجاد می‌شود، قرار دارد، تصریح کرد: دشمن از راه‌های مختلف نظیر جنگ، بُعد فرهنگی، بُعد اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه با ایران اسلامی در جنگ است.

سردار دهقان با بیان اینکه شهید و شهادت در جامعه اسلامی همواره زنده است، افزود: در این جامعه با شناخت ابعاد توسعه همواره اقدام مناسب برای خنثی سازی اقدام دشمن را باید در برنامه لحاظ کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروز جامعه اسلامی ایران در یک نقطه اوج و آستانه پرش بزرگ به سمت تمدن شکل یافته در سایه الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت قرار دارد، گفت: اکنون بیشترین نیاز را به انسجام و در صحنه بودن را در آستانه دو انتخابات سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی داریم.

وی با بیان اینکه افرادی باید به مجالس خبرگان و شورای اسلامی راه یابند که برآمده از فرهنگ ایثار و شهادت باشند و خدمت به ملت بزرگ ایران را سرلوحه فعالیت‌های زندگی بدانند، افزود: همه کسانی که چشم و دل آنان به نظام الهی بوده باید مورد حمایت مردم قرار بگیرند.

دهقان با اشاره به اینکه تک تک آحاد جامعه یک اثر وجودی فراملی دارند، گفت: خانواده‌های شهدا نیز از ملت می‌خواهند که شعاع نفوذ انقلاب با برگزاری انتخابات پرشور، رسالت جهانی خود را به منصه ظهور برساند.

وزیر دفاع، افزود: اکنون تفکر ایثار و شهادت ایران اسلامی تا دفاع از فراتر از مرزهای سرزمینی ایران اسلامی رفته است.

وی با اشاره به اینکه کشمش‌های درونی و گروهی در انتخابات نباید سبب برهم زدن اتحاد ملی کشور شود، گفت: مجلس آینده نباید ضعیف و ناکارآمد باشد و باید برای آینده استقلال یافته ایران برنامه‌ریزی کنند.

دهقان با بیان اینکه ایران اسلامی هیچگاه دنبال تولید موشک با کلاهک هسته‌ای نبوده است، افزود: هیچ توقف و تعللی در طراحی، تولید و تست تسلیحات موشکی نداشته و بر حجم تولیدات خود افزودیم.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همواره با توجه به تهدیدات، در زمینه تجهیزات و تسلیحات نظامی خود را به‌روز کرده‌ایم تا اگر درگیری رخ داد، خود را در برابر دشمن مصون بداریم.

دهقان با بیان اینکه تا دو هفته آینده تقریبا تحریم‌ها از کشور برداشته می‌شود و تعامل با کشورهای دنیا افزایش خواهد یافت، افزود: استکبار جهانی هیچگاه اجازه آرامش در ایران و کشورهای منطقه را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برجام را در صورتی اجرایی و عملی می‌کنیم که طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند، گفت: در صورتی که طرف مقابل تخطی از تعهدات خود کند، اجرای برجام را لغو می‌کنیم.

در این مراسم با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استاندار مازندران، فرمانده سپاه کربلای مازندران از کتاب " از دانشگاه تا خدا " رونمایی شد.

در این مراسم همچنین خانواده شهید روح الله سلطانی از شهدای مدافع حرم نیز تجلیل شدند و خانواده شهید سلطانی از وزیر دفاع نیز تقدیر کردند.

کد خبر 318884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha