همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: طرح تحول سلامت یکی از برنامه های اصلی دولت است و همه اعضای دولت تمایل دارند به وزیر بهداشت برای اجرای بهتر این طرح کمک کنند.

دهقان

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز جامع درمان سرطان بیمارستان حضرت رسول(ص) تهران که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد، قول داد که در اجرای طرح تحول سلامت و ایجاد 13 مراکز درمانی جدید با وزارت بهداشت همکاری کند تا این مراکز طی دو سال آینده به اتمام برسند.

طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت سال گذشته با هدف ارائه خدمات ارزان و مطلوب پزشکی در سراسر کشور به اجرا در آمد.

وی افزود: امروز روز بزرگی است و گام بلندی را با شروع عملیات ساخت 13 مرکز درمان سرطان برای درمان بیماران و جبران عقب ماندگی های گذشته بر می داریم.

سردار دهقان گفت: وزارت دفاع مدتهاست برای این همکاری تلاش کرده البته دوستان وزارت بهداشت با سختگیری و حس مسئولیت همه ابعاد کار را در نظر گرفتند تا این پروژه ها به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی افزود: وزارت دفاع یکهزار میلیارد تومان برای ساخت 13 مرکز درمان سرطان در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و ساری اختصاص داده و قول می دهیم این مراکز را تا 1.5 سال آینده و در همین دولت به پایان برسانیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

وزیر دفاع گفت: برای ارائه خدمات به مردم کادر پزشکی مجربی در کشور وجود دارد اما در مناطق محروم کشور از نظر فضا و امکانات کمبودهایی وجود دارد و مجموعه نیروهای مسلح این آ مادگی را دارند که نیروهای تخصصی خود را در حوزه پزشکی به مراکز وزارت بهداشت اعزام کنند تا در این زمینه نیز به بهبود سلامت مردم کمک شود و بخشی از آلام جسمی و روانی مردم کم شود.

سردار دهقان افزود: وزارت دفاع در این همکاری بدنبال درآمدزایی نیست بلکه بیشتر عمل به مسئولیت اجتماعی نیروهای مسلح مد نظر است.

وی گفت: 12 سال بود که نیروهای مسلح برای کمک به درمان مردم اعلام آمادگی می کردند اما وزرای بهداشت سابق در این زمینه همکاری نکردند تا این بار دکتر هاشمی این فضای جدید را برای همکاری ایجاد کرد.

وزیر دفاع افزود: طرح تحول سلامت برنامه محوری دولت است و وزیر بهداشت نیز فرمانده و مسئول این طرح مبارک است، نیروهای مسلح نیز هر جا که لازم باشد برای کمک به سلامت مردم و اجرای بهتر این طرح آمادگی لازم را دارند.

طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت سال گذشته با هدف ارائه خدمات ارزان و مطلوب پزشکی در سراسر کشور به اجرا در آمد.
عملیات ساخت مرکز جامع درمان سرطان در بیمارستان حضرت رسول(ص) تهران صبح یکشنبه با حضور وزیر بهداشت و وزیر دفاع آغاز شد.

قرار است با همکاری وزارت دفاع و سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی شرکت غدیر وابسته به این وزارتخانه طی دو سال آینده 13 مرکز درمان سرطان در شهرهای مختلف کشور ساخته شود.

کد خبر 318744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha