دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مدارک تحصیلی جعلی افراد باطل می‌شود، گفت: جعل مدرک تحصیلی در فضای مجازی رخ می‌دهد و باید گفت پدیده جعل به صفر نخواهد رسید.

به گزارش فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «به نظر می‌رسد پدیده جعل مدرک تحصیلی شرایط جدیدی پیدا کرده است و برای مقابله با این موضوعات چه اقداماتی انجام می‌دهید؟»، اظهار داشت: جعل از یک حرکت فردی محدود در گذشته به یک حرکت سازمان یافته و نامحدود تبدیل شده است.

  •  جعل مدرک تحصیلی سازمان یافته در حال پیشرفت است

زرافشان با بیان اینکه با توجه به پیشرفت علم و فناوری این پدیده هم به شکل سازمان یافته در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: اگر در گذشته یک جعل در مدرسه یا آموزشگاهی رخ می‌داد به صورت فردی بود و مدرکی برای یک نفر صادر می‌کرد، اما اکنون با توسعه فناوری اطلاعات، جاعلان هیچ لزومی به حضور در مدارس ندارند و از طریق سیستم‌های نرم افزاری، کار جعل را انجام می‌دهند.

وی افزود: ظرف دو سال گذشته سعی کردیم که عوامل بازدارندگی را افزایش دهیم، زیرا تاکنون عمدتاً جعل اتفاق می‌افتاد و پس از آن به دنبال این بودیم که با جاعلان چه برخوردی کنیم اما باید کاری کرد که جعل اتفاق نیفتد.

  • تمام روش‌های جاعلان مدرک تحصیلی را استخراج کردیم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک کارگروه ویژه در سطح وزارت آموزش و پرورش به همین منظور تشکیل شده است، گفت: تمام روش‌هایی که جاعلان برای کار خود استفاده می‌کردند مطابق با آنچه در بازجویی‌ها از جاعلان به دست آمده است، استخراج و به معاونت‌های وزارتخانه ابلاغ شد.

کد خبر 318811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha