سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به ایسنا گفت: موضوع ترمیم معدل دیپلم یکی از ضروریات حذف کنکور است و به‌طور جدی در آموزش و پرورش مطرح است و جلساتی پیرامون آن برگزار شده است.

دبیرستان

 علي زرافشان افزود: جمعي از داوطلبان كنكور سراسري، ديپلمه‌هاي سال‌هاي قبل هستند كه قصد ادامه تحصيل دارند و بايد فرصت ترميم معدل را براي آنها ايجاد كنيم. اميدواريم بتوانيم شيوه‌نامه‌اي را در كارگروهي آماده كنيم و براي تصويب به شوراي‌عالي آموزش و پرورش ببريم.

وي درباره اقدام برخي مدارس به اعطاي نمره صوري به دانش‌آموزان براي بالا بردن راندمان كاري خود، اين موضوع را نه رد و نه تأييد كرد و گفت: اگرهم نمرات صوري وجود داشته باشد، جنبه غالب آموزش و پرورش نيست و اگر اينگونه مي‌شد در امتحانات نهايي شاهد افت قابل توجهي بوديم، درحالي‌كه ميانگين نمرات امتحانات نهايي دانش‌آموزان در سال گذشته 12.5بود كه نسبت به سال قبل از آن 1.5نمره رشد داشت. وي با اشاره به نظارت و بازرسي از مدارس اظهار كرد: مهم‌تر از بازرسي‌ها، آزمو‌‌ن‌هاي استانداردي است كه برگزار مي‌كنيم و سطح توانمندي دانش‌آموزان را مشخص مي‌كند كه امتحانات نهايي پايه سوم يكي از اين آزمون‌هاست.

زرافشان با بيان اينكه تنظيم سؤالات، اجرا و تصحيح اوراق امتحانات نهايي به‌صورت متمركز انجام مي‌شود، گفت: هيچ مصححي نمي‌داند ورقه‌اي كه تصحيح مي‌كند متعلق به كدام دانش‌آموز است و مي‌توان گفت اين امتحانات از ضريب بالايي برخوردار است.

کد خبر 296256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha