یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- شهره فرجی: آیا آووکادو برای پوست شما مفید است؟ اگر اینطور است چه عواملی باعث آن شده‌ است؟

چهار خاصیت فوق‌العاده آووکادو بری پوست

استفاده از آووكادو به طور مستقيم بر روي پوست يكي از روش‌هاي درماني براي زيبايي مي‌باشد ولي اكنون بسياري از افراد پي برده‌اند كه فقط با خوردن اين ميوه نتايج بسيار بهتري براي درمان بيماري‌شان بدست خواهند آورد.

آووكادوها سرشار از اسيدهاي چرب سالم، ويتامين‌ها و آنتي‌اكسيدان‌هايي هستند كه مي‌توانند پوست را از درون بدن بهبود بخشند.

در اين قسمت به توضيح چهار مورد از بهترين خواص اين ميوه براي پوست و حتي دلايل بيشتري براي استفاده از آن به عنوان يكي از سالم‌ترين مواد غذايي طبيعي براي بدن، خواهيم پرداخت.

1- كارتنوئيدها (نوعي آنتي‌اكسيدان) براي پوست سالم

آووكادوها منبع خوبي از كارتنوئيدها (نوعي آنتي‌اكسيدان) مانندآلفا كاروتن، بتا كاروتن، بتا كريپتوكسانتين، زيكسانتين و لوتئين هستند.

اين تركيبات از بين برنده راديكال‌هاي آزاد مي‌باشند و محاافظ خوبي براي پوست هستند و از آسيب‌هاي محيطي كه منجر به ايجاد چين و چروك و خطوط ريز پوستي و ديگر عوامل نشانگر پيري زودرس مي‌باشند پيشگيري مي‌كنند.

تحقيات علمي مي‌گويد استفاده از مقدار زياد كارتنوئيدها در برنامه غذايي روزانه، تراكم، ضخامت، تن و ظاهر كلي پوست را بهبود مي‌بخشد.

كدو حلوايي نيز يكي از چندين مواد غذايي سرشار از آنتي‌اكسيدان است كه اضافه كردن آن به برنامه غذايي موجب بهتر شدن پوست مي‌شود.

2 - ويتامين C

بسياري از افراد با دانستن اينكه آووكادو سرشار از ويتامين Cمي‌باشد كه موجب بهبودي پوست مي‌شود متعجب خواهند شد.

بهتر است در برنامه غذايي روزانه‌امان مقدار زيادي ويتامين Cبگنجانيم چرا كه محلول در آب بوده و نمي‌تواند در بدن ذخيره شود.

همچنين از آنجا كه ويتامين C حاوي خواص آنتي‌اكسيداني قوي مي‌باشد براي ايجاد كلاژن و ارتجاعي بودن پوست كه سلول‌هاي پوست را جمع كرده و موجب استحكام و ساختارشان مي‌شود مورد نياز است.

آناناس تازه نيز به صورت حيرت‌آوري سرشار از ويتامين c و بسياري از خواص مفيد ديگر مي‌باشد.

آووکادو

3- ويتامين E


ويتامين E يكي ديگر از آنتي‌اكسيدان‌هاي پوست است ولي از آن‌جا كه محلول در چربي مي‌باشد به روشي متفاوت در بدن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ويتامين E از آسيب راديكال‌هاي آزاد براي اكسيده شدن چربي‌ها كه منجر به پيري پوست مي‌شود پيشگيري مي‌كند.

ويتامين E اگر از مواد طبيعي مانند آووكادو بدست آيد براي پوست بسيار بهتر است.

4 -اسيدهاي چرب تك زنجيره‌اي غيراشباع مرطوب كننده

يكي از خواص آووكادو براي پوست به خاطر داشتن مقادير فراوان اسيد اولئيك مي‌باشد.اين اسيد چرب تك زنجيره‌اي غير اشباع، رطوبت را در لايه اپيدرمي پوستتان حفظ مي‌كند و به اين ترتيب پوست را نرم و مرطوب نگاه مي‌دارد.

يكي از اجزائ ساختاري پوست سالم، اسيدهاي چرب امگا 9 است كه آووكادو و روغن آن سرشار از آن‌ها مي‌باشند.

به اين ترتيب، در كنار تمام خواص مهم و فراوان آووكادو، تاثير فوق‌العاده آن بر روي پوست يكي از بهترين دلايل براي قرار دادن آن در برنامه غذايي‌تان مي‌باشد.

http://healthiestfoods.co.uk

کد خبر 318656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha