دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر شما هم جزو افرادی هستید که اضافه‌وزن دارید و مدام ریزه‌خواری می‌کنید نتایج این پژوهش آمریکایی که در Nutrition Journal به چاپ رسیده است به دردتان می‌خورد.

نصف آووکادو برای کنترل گرسنگی

بر اساس نتایج این پژوهش مصرف نصف آووکادو در ساعت 12 ظهر باعث کنترل گرسنگی و همچنین کنترل میزان قند خون می‌شود.

یک عدد آووکادو حدود 250 کالری و 23 گرم چربی دارد. این چربی‌ها از نوع چربی‌های مفید یعنی اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ی مونو یا همان تک اشباع هستند. پوست این میوه 72 درصد آب و همچنین نوعی قند ویژه دارد که می‌تواند به کنترل قند خون و وزن افراد کمک کند. باید بدانید که آووکادو همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است.

در این پژوهش تأثیر مصرف آووکادو روی میزان اشتها، قند خون و میزان ترشح انسولین بعد از غذا مورد بررسی قرار گرفت.

در این پژوهش 26 داوطلب دارای اضافه‌وزن، 16 زن و 10 مرد که در سلامت کامل بودند شرکت کردند. میانگین سن شرکت‌کنندگان 40 سال و شاخص توده‌ی بدنی‌شان حدود 28.1 بود.

همه‌ی شرکت‌کننده‌ها یک وعده‌ی صبحانه‌ی معمولی دریافت کردند و بعد از آن این 3 وعده‌ی غذایی متفاوت به آن‌ها داده شد: یعنی یک وعده‌ی استاندارد بدون آووکادو، یک وعده‌ی استاندارد که در آن آووکادو جای یک ماده‌ی غذایی دیگر را گرفته بود و یک وعده‌ی غذایی استاندارد به اضافه‌ی نصف آووکادو. هر شرکت‌کننده این سه وعده غذایی مختلف را امتحان کردند.

محققان مشاهده کردند که خوردن نصف آووکادوی تازه در وعده‌ی غذایی ظهر اشتهای افراد را در 3 ساعت بعد از خوردن غذا به میزان 40 درصد کاهش می‌دهد اما این وضعیت در افرادی که آووکادو نخورده بودند مشاهده نشد.

آووکادو سرشار از فیبر است که احساس سیری طولانی مدتی ایجاد کرده و باعث کنترل قند خون و میزان ترشح انسولین بعد از غذا می‌شود.

منبع: lanutrition

کد خبر 247308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز