۲ دانشجو که راه‌شان را در کویر گم‌کرده و گرفتار برف شده بودند نمی‌دانستند تلگرام باعث نجات‌شان می‌شود.

حوادث نجات

آنها كه از هلال‌احمر كمك خواسته بودند با استفاده از تلگرام امدادگران را يكراست به محلي كه بودند كشاندند.چند شب قبل به مركز عمليات هلال‌احمر سمنان خبر رسيد 2جوان در كوير راه خود را گم‌كرده و در برف گرفتار شده‌اند. آنها نمي‌دانستند به درستي كجا هستند و اين موضوع عمليات نجات را سخت مي‌كرد.

در چنين شرايطي گروه ويژه‌اي براي يافتن اين دو جوان تشكيل شد. در اين ميان يكي از نيروهاي زبده هلال‌احمر سمنان به نام مهندس عليرضا كريم كه در يافتن گمشدگان تخصص دارد تلاش كرد تا از طريق نقشه موقعيت مكاني گمشدگان را به‌دست بياورد اما اين كار بيفايده بود. در همين حال فكري به ذهن او رسيد او با يكي از افراد گمشده تماس گرفت و از او خواست درصورت امكان با تلگرام برايش پيام بفرستد.

همين كار باعث شد مهندس كريم بتواند با استفاده از دستگاه موقعيت‌ياب و سايت گوگل به موقعيت دقيق 2دانشجوي گمشده دست يابد. به اين ترتيب گروه نجات بدون آنكه به‌دنبال مفقودشدگان بگردد يكراست سراغ‌شان رفت و آنها را كه خودروي‌شان در برف‌گير كرده و خودشان از شدت سرما مي‌لرزيدند را نجات داد. مهندس كريم درباره اين عمليات به همشهري گفت: ظاهرا اين دو دانشجو مي‌خواستند از سمنان به جندق و از آنجا به كرمان بروند اما عصر آن روز راه را گم كردند و وارد يك جاده فرعي شدند و از آن به بعد با تاريك شدن هوا و به‌دليل ناآشنا بودن با مسير راه‌شان را گم‌كردند و در نهايت حدود ساعت 11شب با هلال‌احمر تماس گرفتند و درخواست كمك كردند.

وي درباره عمليات نجات گفت: نرم‌افزارهاي گوشي‌هاي هوشمند در اين مواقع مي‌تواند خيلي مؤثر باشد. من قبلا هم از آنها براي يافتن چند گم‌شده استفاده كرده بودم و اين بار هم از تلگرام استفاده كردم. با استفاده از موقعيت‌ياب تلگرام همچنين گوگل ‌ارث و گوگل‌مپ و نقشه‌هاي منطقه گروه نجات درست به همانجايي كه 2دانشجو گرفتار شده بودند رفت. اگر ما نمي‌توانستيم موقعيت مكاني آنها را پيدا كنيم معلوم نبود چه بلايي بر سر 2دانشجو مي‌آمد. وي ادامه داد: وقتي به 2دانشجو رسيديم آنها از سرما مي‌لرزيدند و خودروي‌شان هم در برف گير كرده بود و ممكن بود خاموش شود و اگر اين اتفاق مي‌افتاد مرگ آنها حتمي بود اما خوشبختانه به لطف خدا نرم‌افزارها به كمك‌مان آمدند و توانستيم با همكاري همه اعضاي گروه اين دو نفر را نجات دهيم.

کد خبر 318491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha