مامور پلیس شهرستان مهریز یزد با دیدن شعله‌های آتشی که خانه‌ای مسکونی را در بر گرفته بود، دل به آتش زد تا ۲ دختربچه و مادربزرگ آنها را از مرگ حتمی نجات دهد.

آتش

اين حادثه بعدازظهر شنبه گذشته رخ داد. گروهبان‌يكم جليل باخداي به همراه يكي از سربازان با خودروي گشت كلانتري سرگرم گشتزني بودند كه ناگهان صداي فريادهاي زن جواني به گوش رسيد. صدا از داخل خانه‌اي مي‌آمد كه دود غليظي از آن به هوا بلند شده بود. مأمور فداكار به سرعت خود را به محل حادثه رساند و متوجه شد كه خانه دچار آتش‌سوزي شده و داخل خانه 2دختربچه و مادربزرگ آنها گرفتار شده‌اند و مادر بچه‌ها به‌دليل حريق قادر به ورود به داخل خانه نيست.

مأمور جوان بلافاصله دست به‌كار شد و با شكستن شيشه پنجره، عمليات نجات را شروع كرد. او با فداكاري توانست دختربچه‌ها را به همراه مادربزرگشان از محاصره آتش نجات دهد اما پس از اينكه خودش نيز از خانه بيرون آمد به‌دليل دودگرفتگي از هوش رفت. وقتي آتش‌نشاني به محل حادثه رسيد، حريق خانه را به‌طور كامل در برگرفته بود و پس از انتقال مأمور فداكار به بيمارستان، حريق نيز مهار شد.

به‌گفته سرهنگ نصيري، رئيس پليس شهرستان مهريز، در تحقيقات مشخص شد زماني كه مادر بچه‌ها براي خريد بيرون رفته و مادربزرگشان نيز راهي حمام شده بود، دختربچه‌هاي بازيگوش شروع به بازي با كبريت كرده بودند كه ناگهان فرش آتش گرفته و آنها كه ترسيده بودند به اتاق خود فرار كرده و زير پتو پنهان شده بودند. وي افزود: همين باعث شده بود كه آتش گسترده شود و به‌گفته آتش‌نشانان اگر فداكاري مأمور جوان نبود، هر سه نفري كه گرفتار حريق شده بودند، جانشان را از دست داده بودند. براساس اين گزارش مأمور جوان پس از انتقال به بيمارستان تحت درمان قرار گرفت و حال عمومي او مناسب گزارش شده است.

کد خبر 313123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha