دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

صنعت پتروشیمی ایران در انتظار رفع تحریم‌هاست.

 انتظاري كه باعث شد علاوه بر معاون اول رئيس‌جمهور و وزير نفت، وزير امور خارجه هم در دوازدهمين همايش صنعت پتروشيمي ايران حاضر شده تا از شرايط اين صنعت در فرداي لغو تحريم‌ها خبر دهد.

محمدجواد ظريف، با بيان اينكه زمينه توسعه صنعت پتروشيمي در دوران پسابرجام فراهم است، تأكيد كرد: صنعت پتروشيمي مي‌تواند همزمان با لغو تحريم‌ها وارد فضايي جديد شود، چرا كه افزايش توليد محصولات و نيز افزايش مقاصد صادراتي، به‌عنوان 2راهبرد مهم در دوران پساتحريم مورد توجه قرار دارد.

بيژن زنگنه وزير نفت هم با اشاره به نهايي شدن روند مذاكرات هسته‌اي ايران و كشورهاي١+٥ و لغو تحريم‌ها در روزهاي آينده گفت: با لغو تحريم‌ها صنعت پتروشيمي ايران قدم به دوران جديد خواهد گذاشت و مي‌توانيم به تحقق كامل برنامه‌هاي موجود در چشم‌انداز ٢٠ساله كشور اميدوار باشيم. اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور هم در اين همايش گفت: حمايت از صنعتگران و توانمندي‌هاي داخلي در دوران پساتحريم در دستور كار دولت قرار دارد. وي تأكيد كرد: بازار ايران در دوران پساتحريم نبايد بازار مصرف كالاهاي خارجي شود اما اين موضوع به اين معنا نيست كه ما از ورود شركت‌هاي خارجي به اين بازار جلوگيري كنيم.

کد خبر 317959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha