اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی صنعتگران و فعالان اقتصادی با انتقاد از عملکرد ارزی پتروشیمی‌ها، گفت:

پتروشیمی‌ها چرا ارزشان را وارد کشور نمی‌کنند و وقتی بازار ارز با شوکی مواجه می‌شود، رئیس‌کل بانک مرکزی باید با آنان تماس بگیرد و بگوید ارزتان را وارد بازار کنید. برهمین اساس، از پتروشیمی‌ها می‌خواهم ارزشان را وارد کشور کنند.

نان فعلاً گران نمی‌شود

معاون وزیر صنعت گفت: با توجه به ذخیره‌سازی کالاهای اساسی هیچ مشکلی از بابت افزایش قیمت این کالاها نخواهیم داشت. مجتبی خسروتاج افزود: در این مرحله از اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها به هیچ عنوان بحث قیمت نان و آرد مطرح نیست بنابراین فعلا آرد و نان گران نمی‌شود.

وعده دولت برای بیمه کارگران فصلی

رئیس‌جمهور در روز کارگر به اجتماع 12هزارنفری کارگران رفت تا از پیگیری‌های جدید دولت برای بهبود وضعیت کارگران خبر دهد. موضوع مسکن کارگران، تأکید بر وجود میلیون‌ها جوان آماده به کار، پیگیری امنیت شغلی کارگران، بهبود وضعیت بیمه، ایجاد پوشش جدید بیمه برای کارگران فصلی و ساختمانی و پرهیز از تبعیض جنسیتی در اشتغال از مهم‌ترین موضوعاتی بود که مورد تأکید رئیس‌جمهور برای پیگیری در وزارت کار قرار گرفت.

احتمال کاهش نرخ سود تسهیلات

قرار است بعد از کاهش توافقی نرخ سود سپرده‌ها توسط بانکداران دولتی و خصوصی، این‌بار کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در نخستین جلسه شورای پول و اعتبار مطرح شود. برخی بانکداران معتقدند فعلاً زمان تغییر نرخ سود تسهیلات بانکی نیست و این نرخ حداقل باید طی 6‌ماه آینده مورد بازنگری قرار گیرد.

کد خبر 258128
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز