مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- فتانه انفرادی: متخصصان قلب و عروق می‌گویند: در هنگام آلودگی هوا ،افرادی که مستعد بیماری‌های‌ قلبی و عروقی هستند، باید بیشتر از خود مراقبت کرده و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

heart

به گزارش همشهري آنلاين، ذرات معلق در هواي‌‌آلوده، عوارض نامطلوب و جبران‌ناپذيري را به سيستم قلب و عروق انسان تحميل مي‌كند ، عوارضي كه به قول متخصصان قلب و عروق مي‌تواند حتي منجر به مرگ شود. آلودگي هوا به طور اجتناب ناپذيري به دستگاه قلبي و عروق انسان آسيب مي‌زند و سبب مي‌شود كه قلب نتواند وظيفه خون رساني به بدن را بخوبي انجام دهد.

دكتر سيدهاشم سزاوار، متخصص بيماري هاي قلبي و عروقي به همشهري آنلاين مي‌گويد: آلودگي هوا با مرگ و ميرهاي ناشي از بيماري‌هاي قلبي و عروقي ارتباط دارد . آلودگي هوا ازعوامل خطرساز در بروز بيماري‌هاي‌قلبي و عروقي محسوب مي‌شود.

دانشياردانشگاه علوم پزشكي ايران ،خاطر نشان مي كند: هنگامي كه هوا آلوده است به خصوص در مواردي كه آلودگي هوا به صورت طولاني مدت و مزمن است ، غلظت خون ،پلاكت هاي خون و سطح انعقاد پذيري خون افزايش مي يابد و بدين ترتيب، نارسايي هاي‌قلبي افزايش مي‌يابد، نامنظمي‌هاي قلبي تشديد مي‌شود ،احتمال بروزبيماري‌هاي قلبي بيشترمي‌شود و همه اين موارد سبب مي‌شود كه مراجعه مردم به اورژانس هاي كشور افزايش يابد.

رييس بخش قلب و عروق بيمارستان حضرت رسول اكرم (ص) با بيان اينكه دستگاه قلبي ـ عروقي، وظيفه انتقال خون را به سراسر بدن برعهده دارد و اكسيژن و مواد غذايي را به بافت هاي بدن حمل مي‌كند و مواد زايد را از آنها مي‌گيرد مي‌گويد: وقتي هوا آلوده است، سيستم قلب و عروق نمي‌تواند وظيفه خون رساني را بخوبي انجام دهد و تمام آلاينده‌هاي موجود در هواي آلوده اثرات نامطلوبي بر سيستم قلب و عروق انسان مي‌گذارند.

دكتر سزاوار توصيه مي‌كند: هنگامي كه آلودگي هوا شديد است، افرادي كه مبتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي هستند، افراد مسن، كودكان و زنان باردار از منزل خارج نشوند .

او تاكيد مي‌كند: در مواقعي كه آلودگي هوا، در حد ناسالم است مردم از فعاليت‌هاي فيزيكي و ورزش در هواي آزاد جدا خودداري كنند و در بزرگراه‌ها هم قدم نزنند .

دانشيار دانشگاه علوم پزشكي ايران خاطرنشان مي‌كند: هواي آلوده به شدت سيستم قلب و عروق انسان را دچار آسيب مي‌كند در هواي آلوده افرادي كه به بيماري قلبي و عروقي مبتلا هستند و يا افرادي كه مستعد بيماري هاي قلبي و عروقي هستند حتما به پزشك مراجعه كنند و مشاوره بگيرند .

کد خبر 317955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha