همشهری آنلاین: معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه آمریکا صلاحیت ورود در عرصه حقوق بشر را ندارد گفت: وزیر خارجه آمریکا در جایگاهی نیست که در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران سخن بگوید.

 سید مسعود جزایری

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در واکنش به بیانیه مطبوعاتی اخیر وزیر خارجه آمریکا و متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر اظهار کرد: روز و هفته ای نیست که عده ای از مردم آمریکا علیه خشونت حاکمان این کشور در مورد شهروندان آمریکایی تظاهرات و راهپیمایی نکنند،لذا مقامات این کشور حق ندارند در مورد وضع حقوق بشر سایر کشورها اظهار نظر کنند.

وی افزود: آمریکا به همراه چند کشور اروپایی، حقوق بشر را بمنزله اهرمی علیه دولت ها و ملت های مخالف خود استفاده می کنند و با نفوذ در مجامع بین المللی این حربه را در جهت اهداف نامشروع خود به کار می گیرند.

سردار جزایری با اشاره به جنایات هیأت حاکمه ایالات متحده آمریکا در نقاط مختلف دنیا تصریح کرد:دولت امریکا که وجه شاخصه آن شیطان بزرگ است و هم اینک در بخش های مختلف جهان توسط نظامیان و سایر عوامل وابسته اش مشغول خونریزی و نابودسازی زیرساخت ها و غارت ملت ها است نه تنها صلاحیت ورود در عرصه حقوق بشر را ندارد، بلکه باید بعنوان جنایت کار جنگی مورد محاکمه قرار گیرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد:کشتار و آواره سازی میلیونی ملت عراق در طول جنگ علیه این کشور به بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی و مقابله با صدام معدوم، تحمیل جنگ به کشور افغانستان، حمایت از رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و فلسطین، ایجاد داعش و حمایت مستمر از آن و نیز سایر گروه های تروریستی در حمله و جنگ بیرحمانه علیه حاکمیت و مردم سوریه، طراحی و حمایت از جنگ عربستان سعودی در یمن؛تنها گوشه ای از جنایات رژیم آمریکا به حساب می آید.

سردار جزایری با بیان اینکه آمار و اسناد اقدامات ضدحقوق بشری حاکمان آمریکا علیه مردمشان به اندازه کافی گویا و نگران کننده می باشد، گفت: اگر دولت آمریکا اجازه دهد گروه های بیطرف آمار واقعی جرم و جنایت و تجاوزاتی که با منشأ دولت آمریکا علیه مردم و شهروندان این کشور صورت می گیرد را احصاء و افشاء کنند، آنگاه عمق فاجعه ای که زیر سایه سنگین تبلیغات دروغین و سیستم های امنیتی مدعیان دروغین حقوق بشر در حال جریان است، روشن خواهد شد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به آشکار بودن تداوم سیاست های استکباری و ضد ایرانی آمریکا در دوره ی پسا برجام علیه ملت ایران از جمله مطرح ساختن اتهامات نخ نما شده و یا موضوع سازی های جدید افزود: آمریکا و چند کشور اروپایی بطور مستقیم و یا از طریق عروسک های کوکی خود، بعد از مسأله انرژی صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران، از حربه ی حقوق بشر بمنظور ایجاد فشار و به خیال خام خود انجام تغییرات در کشورمان استفاده می کنند و در مقابل بخصوص در بخش های مربوط به قوای سه گانه و بیش از همه دستگاه دیپلماسی کشور بایستی تمهیدات مقابله ای مناسب برای مقابله با آن را پیش بینی کرد.

سردار جزایری با تأکید بر لزوم هوشمندی نسبت به ترفندهای نوین کاخ سفید برای تحمیل اراده و خواست های شیطانی خود به نظام و ملت ایران گفت: نکته مهم راهبردی در سیاست های آمریکا پیرامون حقوق بشر ایران، وارد ساختن جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره و ایجاد فشار از این طریق برای کسب امتیازات نامشروع است که لازمه مقابله با آن هوشیاری و عدم شرکت در این بازی آمریکایی است.

به گزارش ایرنا، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در روزهای گذشته با صدور بیانیه مطبوعاتی در روز بین المللی حقوق بشر کشورهای مختلفی از جمله ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه با رویکرد مداخله جویانه در امور داخلی سایر کشورها نسبت به نقض حقوق بشر در روسیه، ونزوئلا، کوبا، سوریه، ازبکستان، چین، مصر و دیگر کشورهای جهان ابراز نگرانی کرده بود.

وی در این بیانیه با فهرست کردن اتهاماتی بی شمار به کشورهای مختلف از جمله ونزوئلا، چین، روسیه، سوریه و ازبکستان ادعا کرده است که روزنامه نگاران، هنرمندان و فعالان حقوق زنان به صورت غیرعادلانه در ایران در بازداشت به سر می برند.

کد خبر 317905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha