سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیویورک تایمز دیگر برای ارائه بخش‌هایی از سایتش پول دریافت نخواهد کرد.

نیویورک تایمز این تصمیم را دو سال پس از وضع سیستم تایمزسلکت که در آن از کاربران سالانه 49.95 دلار برای دسترسی یک ساله به برخی مطالب سایت دریافت می‌کرد گرفته است. در این سیستم دسترسی کاربران به مطالب آرشیوی و ستون‌های روزنانه این سایت پولی بود.

علاوه بر این تایمز دسترسی به آرشیو مطالبش را از سال 1987 تا به امروز رایگان خواهد کرد. همچنین مطالب آرشیوی سال 1851 تا 1922 هم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. تایمز تنها برای بخش‌هایی از مطالب 1923 تا 1986 از کاربران پول دریافت خواهد کرد.

تایمز اعلام کرده است انتظاراتش از سیستم تایمزسلکت برآورده شده به طوری که این سیستم سالانه 10 میلیون دلار برایش سود داشته است.

با این حال مقامات تایمز اعلام کردند: پروژه‌های ما برای رشد دریافت پول از کاربران در مقایسه با رشد درآمد‌های تبلیغات آنلاین پایین‌تر بوده است.

چیزی که در این میان تغییر پیدا کرده است روش دسترسی کاربران به مطالب نیویورک تایمز بوده است.

تایمز در این باره گفته است که بسیاری از کاربران از طریق موتورهای جستجو و لینک‌هایی که به سایت نیویورک تایمز داده شده بود به مطالب این سایت دسترسی پیدا می‌کردند. این کاربران که نمی‌توانستند به مطالب دسترسی پیدا کنند آمار بازدید سایت را بالا بردند و درآمد‌های تبلیغات آنلاین را بیشتر می‌کردند.

خانم شیلر یکی از مسئولان نیویورک تایمز در این باره گفت: چیزی که قابل پیش‌بینی نبود این بود که چه مقدار از ترافیک ما را یاهو و گوگل و دیگر موتورهای جست‌و جو به خود اختصاص می‌دادند.

نیویورک تایمز ماهانه 13 میلیون بازدیدکننده دارد که بیشتر از هر سایت روزنامه دیگر در جهان است.

کد خبر 31767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز