یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهار برنده معتبرترین جایزه پزشکی آمریکا که گاهی آن را نوبل آمریکا هم می‌نامند، شنبه 15 سپتامبر 25 شهریور اعلام شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز آلن کارپنتیه و آلبرت استار، جراحان قلب پیشگام و رالف استینمن متخصص ایمنی‌شناسی به عنوان برندگان جوایز پژوهش پزشکی آلبرت لاسکر اعلام شدند.
کارپنتیه فرانسوی و استار آمریکایی جایزه پژوهش پزشکی بالینی به خاطر تقدبر از کارشان در پیشبرد جراحی دریچه قلب را دریافت خواهند کرد.

دکتر آنتونی فاوسی رئیس موسسه‌های ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و ایمنی‌شناسی که به هدایت مبارزه با ایدز نقش مهمی داشت، نیز جایزه خدمات عمومی لاسکر را دریافت خواهد کرد.

استار 81 ساله یک از مخترعان و به کارگیرند‌گان اولین دریچه مصنوعی قلب با نتابج موفقیت‌آمیز بود و در چند ابداع مربوط  به درمان نقائص مادرزادی قلب، جراحی بای‌پس شریان کورونری قلب و جراحی پیوند قلب شرکت داشت. استار برای سرویس‌های بهداشتی پرویدنس در شهر پورتلند در ایالت اورگون آمریکا کار می‌کند.

کارپنتیه 74 ساله یکی از پیشگامان در حوزه تعویض دریچه‌های قلب است. او در بیمارستان اروپایی ژرژر پمپیدو در پاریس کار می‌کند.

استینمن 64 ساله جایزه پژوهش علوم پایه پزشکی را دریافت خواهد کرد. او گروهی از سلول‌های ایمنی را به نام سلول‌های دندریتی را کشف کرد که سایر اجزای دستگاه ایمنی - سیستم دفاع طبیعی بدن -  را در مقابله با مهاجمان میکروبی هدایت می کنند. استینمن زاده کانادا و اکنون شهروند آمریکا است. او در داشنگاه راکفلر در نیویورک کار می‌کند.

فاوسی 66 ساله جایزه خدمات عمومی لاسکر را به خاطر تلاشش در راه ترغیب برنامه فعلی چندین میلیون‌دلاری آمریکا در مبارزه با ایدز در سطح جهان دریافت می‌کند.

جوایز لاسکر که در 62 سال گذشته اهدا می‌شده‌اند و از جمله معتبرترین افتخارات برای پژوهشگران پزشکی محسوب می‌شوند، بوسیله دو خیر آمریکایی آلبرت و مری وودارد لاسکر به وجود آمدند.

 قرار است جوایز امسال در مراسمی در 28 سپتامبر (6 مهر) در نیویورک به برندگان اهدا شود.

کد خبر 31639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز