همشهری آنلاین: دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جریان سفر به نجف اشرف با حجت‌الاسلام سید نزار حبل‌المتین تولیت آستان مقدس حضرت علی (ع) و هیات امنای این مجموعه دیدار کرد که در این دیدار، ایجاد دفتر همکاری‌های تهران و نجف برای خدمات‌رسانی به زائران پیشنهاد شد.

به گزارش شهرنوشت، حجت‌الاسلام حبل‌المتین در دیدار با دکتر قالیباف شهردار تهران، گفت: یکی از برکات زیارت این مکان‌های شریف این است که دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند و نمی‌گذارد تفرقه بین زائرین ایجاد شود و زنده‌کننده صفت از خودگذشتگی و ایثار در بین زائرین است.

وی با ابراز خرسندی نسبت به همكاري عتبات متبركه، استانداري نجف و شهرداري تهران و مشهد براي پذيرش و خدمت‌رسانی به زائران. گفت: اميدوارم امكاني ایجاد شود تا در آینده نزدیک بتوانيم این ظرفیت را چند برابر کنیم.

حجت‌الاسلام حبل‌المتين افزود: در زمان حکومت حزب بعث به دو شهر نجف و كربلا، از لحاظ تامين امكانات و تاسيسات بسيار ظلم شد و به آباداني اين شهرها توجهي نمي‌شد، اما اكنون فرصت مناسبي است تا اين دو شهر مذهبي روی آباداني به خود ببينند. به همين دليل از شهرداری تهران درخواست داريم تا دفتري را براي همكاري‌هاي بيشتر در زمينه خدمات‌رساني به زائران در نجف راه‌اندازي کنيد. ما هم آماده هستيم تا زميني را براي اين منظور در اختيارتان قرار دهيم.

دکتر محمدباقر قاليباف نيز در این دیدار، توفيق خدمت به زائران اربعين را از الطاف الهي خواند و ابراز اميدواري كرد تا با تلاش‌هاي صورت گرفته بهترين خدمات به زائران ارائه شود.

در پايان اين دیدار، پرچم متبرك به گنبد بارگاه اميرالمومنين علي (ع) و نشان خادمان حرم اين امام بزرگوار از سوي توليت این آستان مقدس به شهردار تهران ارائه شد.

کد خبر 315847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha