محمدباقر قالیباف شهردار تهران به مناسبت سالگرد عملیات کربلای۵در ۱۹دی‌ماه سال ۶۵دلنوشته‌ای خطاب به همرزمانش در این عملیات منتشر کرد.

قالیباف

فرمانده لشگر 5نصر خراسان در سال‌هاي دفاع‌مقدس در نوشته خود با اشاره به سنت‌هاي تغييرناپذير الهي تصريح كرده ما همچنان در راه حق الهي استقامت مي‌ورزيم. متن دلنوشته قاليباف خطاب به رزمندگان عمليات كربلاي5 به اين شرح است:

برادران، همرزمان، همسنگران و ياوران ولايت، سلام و درود خدا بر شما كه تا ديروز با استعانت از ذات اقدس الهي يار خميني (ره) بوديد و امروز ياور خامنه‌اي؛ و خط سرخ شهادت را كه خط محمد وآل محمد صلوات‌الله عليهم اجمعين است، استمرار مي‌بخشيد.
۱۹ دي‌ماه سالروز عمليات كربلاي ۵ در سال ۱۳۶۵ يكي از نقاط برجسته دوران دفاع‌مقدس است. عملياتي كه با فاصله كمي پس از كربلاي ۴ به اجرا در آمد و ما شاهد نصرت الهي بوديم كه در قرآن فرموده است: الآنَ خَفَّفَ‌الله عَنكمْ وَعَلِمَ أَنَّ فِيكمْ ضَعْفًا فَإِن يكن مِّنكم مِّئَةٌ صَابِرَةٌ يغْلِبُواْ مِئَتَينِ وَإِن يكن مِّنكمْ أَلْفٌ يغْلِبُواْ أَلْفَينِ بِإِذْنِ‌الله وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ.

اكنون خدا بر شما تخفيف داده و معلوم داشت كه در شما ضعفي هست پس اگر از [ميان] شما يكصد تن شكيبا باشند بر دويست تن پيروز گردند و اگر از شما هزار تن باشند به توفيق الهي بر دو هزار تن غلبه كنند و خدا با شكيبايان است (آيه ٦٦ سوره انفال)
آنچه در كربلاي۴ به‌وقوع پيوست نتيجه ضعفي بود كه در ما بود و در اين آيه كريمه نيز بدان اشاره شده، اما پس از آن دستاوردهاي عظيم كربلاي ۵ كه نتيجه صبر مجاهدان راه الهي بود نصيبمان گشت. آن روز ما با استعداد نظامي بسيار كمتر با دشمن وارد كارزار حق و باطل شديم و پيروزي چشمگيري به‌دست آورديم.

برادران عزيزم! ما بار‌ها نصرت الهي را با چشم خود ديديم و تحقق وعده‌هاي الهي را با پوست و گوشت و استخوان خود لمس كرديم. اگر ما همچنان اهل صبر و استقامت باشيم باز هم شاهد پيروزي جبهه حق در مصاف نوين امروزي - كه در صور مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و... رخ مي‌نمايد - خواهيم بود. ما امروز بيش از گذشته نيازمند وحدت كلمه با محوريت كلمه توحيد هستيم؛ بيش از گذشته نيازمند رعايت اخلاق براي تقويت جبهه حق هستيم؛ و بيش از آن ايام بايد پشتيبان ولايت فقيه باشيم و نه اورا واگذاريم و نه بر او پيشي گيريم.

مگر امام نگفت كه جنگ ما جنگ حق عليه باطل بود و تمام شدني نيست و جنگ ما جنگ فقر و غنا و ايمان و رذالت بود؟ مگر نگفت كه ما افتخار مي‌كنيم كه در اين نبرد طولاني و نابرابر، فقط با تكيه بر سلاح ايمان و توكل بر خداي بزرگ و دعاي بقيهًْ ‌الله (عج) و اعتماد به نفس و همت دلاورمردان و شيرزنان صحنه كارزار، به پيروزي رسيده‌ايم و خدا را سپاس مي‌گذاريم كه منت هيچ قدرت و كشور و ابرقدرتي در جنگ بر گردن ما نيست؟

برادران سنت‌هاي الهي تغيير ناپذيرند و اگر ما همچنان در راه حق الهي استقامت ورزيم، وعده نصرت الهي محقق خواهد شد و ما از گردنه‌هاي صعب‌العبور تقابل‌هاي امروزي پيروز و سربلند بيرون خواهيم آمد.

کد خبر 321167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha