محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با اشاره به مشکلات اقتصادی داخل کشور گفت: ما نگران سهم آمریکا در اقتصاد دنیا نیستیم بلکه نگران ریا و ربا در جامعه مان هستیم که باید آن را از میان برداریم.

 اگر در جامعه‌اي ريا و ربا وجود داشته باشد، نبايد توقع نصرت و پيروزي داشته باشيم؛همچنين بايد به اين حرف ايمان داشته باشيم كه خداوند رزاق است تا مشكل مان حل شود.

قاليباف در سخناني در ششمين كنگره تخصصي شهداي تخريب‌چي كشور كه در شهر اهواز برگزار شد، تصريح كرد: كساني دل ما را خالي مي‌كنند كه اقتصاد آمريكا در دنيا اين سهم و ظرفيت را دارد اما شما در اقتصاد چه ظرفيتي داريد كه مي‌گوييد ما مي‌خواهيم با آمريكا مبارزه كنيم؟ اين همان حرف گول زننده ابتداي دفاع‌مقدس است كه روحيه مبارزه نداشتند و تصوير‌سازي‌ مي‌كردند كه دشمن غيرقابل دسترس است، اما ما شاهد بوديم كه دشمن شكست پذير و قابل دسترس است. در اين ميان شرط آن است كه با اخلاص حركت كنيم، مال حرام نخوريم و ريا و ربا در جامعه و اقتصاد ما نباشد.

قاليباف در ادامه سخنانش گفت: هيچ شعاري ناشيانه‌تر از شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» نبود؛ اين شعار نشان مي‌داد هيچ دركي از فرهنگ ايراني، قرآني، اسلامي و حتي دانش روز در علوم سياسي و استراتژي نداشتند. شعار درست اين است كه بگوييم «هم غزه، هم لبنان، جانم فداي ايران» چرا كه بزرگ‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي آن است كه نظام مبتني بر ولايت، ممزوج شده از اسلام و ايرانيت است.

شهردار تهران يادآور شد: اگر ما در آنجا دفاع نمي‌كرديم، امروز دشمن تا پشت خانه‌هاي ما آمده بود. اگر در جولان و مرز اسرائيل جلوي دشمنان نايستيم، ناگزير هستيم در جلولا و 30كيلومتري مرز با آنها بجنگيم. فرمانده لشكر5نصر در دوران دفاع‌مقدس با بيان اينكه هيچ كدام از ما نبايد ميراث خوار جنگ باشيم، گفت: اگر در جبهه ايفاي نقش كرديم نبايد از هيچ‌كس طلب داشته باشيم؛ ما حق نداريم به كسي كه جبهه نبوده است بگوييم چرا در جبهه نبودي؟ ما ميراث دار جنگ هستيم، اما در مقابل آنهايي كه در جنگ نبودند هم حق ندارند جنگ را تحريف كرده و ميراث‌خواري جنگ را بكنند. وي ادامه داد: پيش از اين در محافل مي‌گفتند كه ديگر در اين كشور رزمنده نيست و كسي نمي‌جنگد اما امروز با حوادث شهداي حرم شاهد هستيم كه اين حرف صحت ندارد. آنهايي كه مي‌گويند در كشور ديگر رزمنده نيست به‌خودشان نگاه مي‌كنند چرا كه آنها خودشان حال ندارند و اين حرف را مي‌زنند.

کد خبر 327150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha